English

پذیرش ۱۷ هزار و ۸۴۲ خانواده در مدارس قم

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم از پذیرش ۱۷ هزار و ۸۴۲ خانواده در مدارس قم خبر داد.

پذیرش ۱۷ هزار و ۸۴۲ خانواده در مدارس قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، علیرضا رحیمی افزود: این تعداد خانواده شامل ۷۷ هزار و ۲۴۹ نفر می‌باشد که از استان‌های مختلف به‌ویژه آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، زنجان، خوزستان، همدان، اردبیل، اصفهان، مازندران و کرمان وارد قم شده‌اند.

وی اضافه کرد: مدارس ناحیه سه، ناحیه یک، ناحیه دو و ناحیه چهار به ترتیب بیشترین تعداد پذیرش مسافران نوروزی را داشته‌اند.

وی ادامه داد: امسال آموزش‌وپرورش قم حدود ۲۶۰ باب مدرسه با ظرفیت ۲ هزار و ۶۵۰ کلاس درس را با امکانات اولیه و ضروری اسکان در قالب درجه‌بندی الف و ب آماده کرده‌است.

رحیمی خاطرنشان کرد: اگر درخواست اسکان بیش از ظرفیت باشد، سالن‌های ورزشی و سایر سالن‌های وابسته به آموزش‌وپرورش نیز فعال خواهد شد.

به گفته وی، زائران پس از ورود به شهر قم می‌توانند در پایگاه‌های در نظر گرفته شده نسبت به ثبت‌نام برای اسکان در مدارس اقدام کنند.

وی بیان کرد: آموزش‌وپرورش استان با نصب حدود ۱۶۰ بنر  ویژه جهت‌نما و راهنمای زائران، تعداد زیادی بنرهای خیرمقدم، بنرهایی با موضوعات تربیتی، تصاویر و وصایای شهدا و مدافع حرم، آداب سفر و زیارت، بسته‌های حاوی نقشه اماکن تاریخی، توریستی و دینی ضمن تسهیل در هدایت مسافران، نسبت به ترویج مسائل دینی، تربیتی و آموزشی نیز اقدام کرده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به فعالیت کمیته‌های فرهنگی پایگاه‌های اسکان و اجرای برنامه‌های ویژه برای زائران، افزود: کلاس‌هایی در راستای آمادگی سرایداران و مسوولان واحدهای آموزشی به‌منظور تکریم زائران و رعایت اصول بهداشتی برگزار شده است.

وی از زائران درخواست کرد: رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی را مدنظر داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه