English

اسکان ۴۳ هزار مسافر نوروزی در مدارس قم

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم از اسکان ۴۳ هزار مسافر نوروزی در مدارس قم خبر داد.

اسکان ۴۳ هزار مسافر نوروزی در مدارس قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، علیرضا رحیمی افزود: این تعداد شامل ۱۰ هزار و ۳۷ خانواده هستند که از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون در مدارس این استان سکونت یافته‌اند.

وی با بیان این‌که بیشترین مسافر اسکان یافته در مدارس از آذربایجان شرقی بوده است، اضافه کرد: آذربایجان غربی، خراسان رضوی، زنجان، خوزستان، همدان، اردبیل، اصفهان، مازندران و لرستان در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی بیان کرد: آموزش‌وپرورش استان با نصب حدود ۱۶۰ بنر  ویژه جهت‌نما و راهنمای زائران، تعداد زیادی بنرهای خیرمقدم، موضوعات تربیتی، تصاویر و وصایای شهدا و مدافع حرم، آداب سفر و زیارت، بسته‌های حاوی نقشه اماکن تاریخی، توریستی و دینی این استان اقدامات شایسته‌ای را انجام داده تا ضمن تسهیل در هدایت مسافران نسبت به ترویج مسائل دینی، تربیتی و آموزشی نیز اقدام کرده باشد.

رحیمی گفت: زائران پس از ورود به شهر قم می‌توانند در پایگاه‌های درنظر گرفته شده نسبت به ثبت‌نام برای اسکان در مدارس اقدام کنند.

وی با اشاره به فعالیت کمیته‌های فرهنگی پایگاه‌های اسکان و اجرای برنامه‌های ویژه برای زائران، گفت: کلاس‌هایی در راستای آمادگی سرایداران و مسوولان واحدهای آموزشی به‌منظور تکریم زائران و رعایت اصول بهداشتی برگزار شده ‌است.

وی از زائران درخواست کرد: رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی را مدنظر داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه