English

مدارس غیردولتی پایبند به الگوی شهریه نیستند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مدارس غیردولتی پایبند به الگوی مشخص شده شهریه از سوی آموزش و پرورش نیستند.

مدارس غیردولتی پایبند به الگوی شهریه نیستند

 

به گزارش خبرگزاری موج، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی شهریه مدارس غیردولتی، اظهار کرد: در شرایط گرانی و تورم، خدمات مختلف نیز گران خواهند شد ولی در صورت کاهش تورم به معنای واقعی در جامعه، نباید افزایش قیمت شهریه‌های مدارس غیردولتی آن هم با درصدهای بسیار بالا مشاهده شود چراکه این افزایش قیمت‌ها با امکاناتی که در این مدارس به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، همخوانی ندارد.

وی افزود: اگرچه تورم همچنان در کشور بالاست اما افزایش نامتعارف قیمت‌های شهریه‌های مدارس غیردولتی نیز غیرقانونی است‌، البته طبق آخرین آمارها ۱۸ واحد آموزشی غیردولتی به دلیل تخلفات عدیده تعطیل و چندین میلیارد تومان به خانواده دانش‌آموزان پس داده شده است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه موضوع تخلفات و شهریه‌های غیرمتعارف مدارس غیردولتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: جای خالی کمبود نظارت بر دریافت شهریه‌های سر به فلک‌کشیده از دانش‌آموزان برخی مدارس غیردولتی به شدت مشهود است و این مسئله صدای اعتراض والدین را درآورده است.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه متاسفانه مدارس غیردولتی پایبند به الگوی مشخص شده شهریه از سوی آموزش و پرورش نیستند، ادامه داد: آموزش و پرورش باید سیستم‌های نظارتی خود را بر مدارس غیردولتی افزایش دهد تا مدارس متعهد به رعایت شاخص‌های تعیین‌کننده شهریه شوند که از جمله این شاخص‌ها می‌توان به برنامه‌های مصوب مدارس، سطح اقدامات آموزشی و پرورش، تعداد نیروهای به کار گرفته شده، فضا و تجهیزات، تعداد نفرات بیمه شده و نرخ تورم اشاره کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: متاسفانه مدیران مدارس تنها براساس شاخص نرخ تورم اقدام به افزایش شهریه‌ها می‌کنند در حالی که بسیاری از این مدارس عاری از استانداردهای یک مدرسه غیرانتفاعی هستند و از خدمات مناسب و معلمان حرفه‌ای استفاده نمی‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر