English

ادارات اراک و شازند در پی افزایش آلودگی هوا تعطیل شد

تمامی ادارات اراک و شازند به جز دستگاه های خدمات رسان(آب، برق و گاز) و مراکز درمانی، در روز چهارشنبه دوم تیرماه به علت آلودگی هوا تعطیل است.

ادارات اراک و شازند در پی افزایش آلودگی هوا تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری موج؛ در پی قرارگیری وضعیت آلودگی هوای اراک در شرایط اضطرار در روز اول تیرماه، کارگروه بررسی وضعیت اضطراری آلودگی هوا تشکیل و پس از ارائه گزارشات مربوطه، مقرر شد ادارات، مدارس و مهدکودک های اراک و شازند به استثنای دستگاه های خدمات رسان(آب، برق و گاز)، مراکز درمانی، نیروی انتظامی، پلیس راهور و سازمان های خدمات رسان شهرداری، در روز چهارشنبه دوم تیرماه تعطیل باشد، اما امتحانات دانشگاه ها برقرار است.

طبق مصوبات این کمیته اضطراری مقرر شد عملیات عمرانی شهرداری ها و راه و شهرسازی در شهرستان های اراک، ساوه، زرندیه، دلیجان و شازند و فعالیت تمامی معادن فلزی و غیرفلزی در سطح استان تا پایان هفته جاری متوقف شود.

هوای اراک طی روز جاری در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه ها قرار گرفت و در ساعاتی از ظهر غلظت ذرات معلق موجود در هوای این شهر به بیش از هشت برابر حد مجاز رسید.

میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک صبح امروز بیش از ۲.۵ برابر حدمجاز اندازه گیری شد و پس از آن در ساعات ظهر به دلیل وزش باد از سمت کویر میقان به طرف این شهر، غلظت ذرات معلق هوای اراک به ۲۶۴ میکروگرم بر مترمکعب و هشت برابر حد مجاز افزایش پیدا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه