English

کنگره ملی شهدای قم آثار ماندگار تولید کند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: تلاش کنگره ملی شهدای استان قم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تولید برنامه‌ها و آثار ماندگار و موثر در فرهنگ جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

کنگره ملی شهدای قم آثار ماندگار تولید کند

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست شورای اندیشه‌ورز این کنگره افزود: زمانی که درباره شهدا به مدارک و منابع دینی مراجعه می‌کنیم، پیام‌ها، درس‌ها، مسئولیت‌ها و شرح وظایف مشخص می‌شود؛ همانطور که قرآن کریم شهدا را حی و زنده نزد خدای متعال عنوان می‌کند.

وی با بیان اینکه شهدا پس از شهادت‌شان نیز حرف برای گفتن دارند، افزود: شهدای گرانقدر وقتی به صورت دنیوی زنده بودند، حرفشان امر به معروف و نهی از منکر، سفارش به عفاف و حجاب، دفاع از کشور و امر به اطاعت از ولایت فقیه بوده و ما دقیقا همین مطالب را در وصیتنامه‌های آنها مشاهده می‌کنیم که همواره برای مردم سفارشاتی دارند.

امام جمعه قم اظهار کرد: مطالبات و خواسته‌های شهدا از مردم و مسئولان همچنان باقیست و تمام نشده است؛ شهدا حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند و بر خواسته‌هایشان تاکید دارند که ما در مقابل خون آنها وظیفه داریم.

سعیدی ادامه داد: در جریان فعالیت‌های کنگره ملی شهدای استان قم سعی بر این باشد تا گرهی از کار و مشکلات مردم باز شود؛ بهتر است برنامه‌هایی همچون آزادکردن زندانیان، کمک به محرومان و غیره در دستور کار کنگره قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: به برکت برگزاری کنگره ملی شهدای استان، برنامه‌هایی عمومی و اجتماعی در سطح استان در راستای انتقال پیام شهدا همچون دعوت به رعایت حجاب و عفاف اسلامی انجام شود.

نخستین دوره کنگره ملی شهدای استان قم در سال ۱۳۷۳ با عنوان «کنگره شهید زین‌الدین» برگزار شد و پس از این تجربه موفق گرامیداشت یاد شهدا، یک دوره کنگره شهدا در استان‌های گوناگون کشور برگزار و دومین دوره کنگره شهدای کشور بار دیگر از قم و با عنوان «گرامیداشت یاد و خاطره ۶ هزار شهید استان قم» در آبان  امسال با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافرازی» برگزار خواهد شد. 

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد. 

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار نفر هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی