English

امام جمعه قم:

دولت سیزدهم باعث جهش رونق اقتصادی شده است

امام جمعه قم گفت: دولت سیزدهم بحمدالله در سال گذشته بر اساس آمارهای رسمی به طور جهشی باعث رونق اقتصادی شده است.

دولت سیزدهم باعث جهش رونق اقتصادی شده است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: تیم مذاکره کننده ما هوشمندانه و در چارچوب دیپلماسی عزت، حکمت، مصلحت و اقتدار ملت ایران و با حوصله مسیر دیپلماتیک را طی کرده و آخرین پیشنهادها را به طرف مقابل داده است.

وی گفت: طرف مقابل نیز تاکنون دنبال مقصر نمایی و ادامه تهدیدها و تحریم‌ها و همچنین جنگ رسانه‌ای و شرطی کردن اقتصاد داخلی به مساله برجام بوده است.

سعیدی ادامه داد: جمهوری اسلامی قاطعانه اعلام می‌کند که آمریکایی‌ها باید به طور شفاف و کتبی برای عبور از تحریم‌ها و پایبندی به تعهدات و مقررات تضمین بدهند.

وی بیان داشت: باید سخنان و تضمین‌های شفاهی را در قالب قرارداد کتبی به طور واضح بیان کنند، همچنین باید به گونه‌ای تضمین بدهند که با جابه‌جایی دولت‌ها در آمریکا، هیچ گونه تزلزلی در این تعهدها و تضمین‌ها راه پیدا نکند.

سعیدی تصریح کرد: مردم ما سالهاست که نسبت به دولت‌های آمریکا بدبین هستند، آمریکایی‌ها هیچ وقت خیر و صلاح ملت ما را نمی‌خواهند، همیشه در پی آزار و اذیت و چپاول بودند.

وی تاکید کرد: راهبرد اصلی ما برای حل مشکلاتمان در درجه اول، جهش تولید و عملیاتی کردن مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب ترسیم و توصیه فرمودند، همچنین باید با روش‌های خودمان جلوی بهانه‌جویی‌های طرف مقابل را  بگیریم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) همچنین با گرامیداشت هفته دولت گفت: این هفته یادآور شهیدان رجایی و باهنر که در مدیریت جهادی و ارزشی سرمشق دیگران هستند، می‌باشد، ۲ بزرگواری که در توطئه نفوذ و نفاق در کنار هم به شهادت رسیدند.

سعیدی گفت: دولت سیزدهم با مدیریت جهادی و حرکت مردمی آیت‌الله رئیسی و با تلاش شبانه‌روزی، نه جمعه و روز تعطیل و نه طوفان و شن می‌شناسند و در زلزله و سیل به کمک مردم می‌شتابند.

وی ادامه داد: دولتی که همیشه در کنار مردم است و در میدان در جستجوی حل مسائل و مشکل‌ها است، این رویه دولت باید مورد توجه همه مدیران نظام اسلامی در سطوح گوناگون باشد، مردمی کردن فعالیت‌ها دولتی از یک سو و به میدان آوردن مردم در کنار دولت از سوی دیگر، ۲ ستون مدیریت جهادی و انقلابی دولت آیت‌الله رئیسی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت سیزدهم بحمدالله در سال گذشته بر اساس آمارهای رسمی به طور جهشی باعث رونق اقتصادی شده، البته در کنار آن، برنامه‌های اصلاحات اقتصادی نیز باید منجر به کنترل بازار، گرانی‌های سرسام‌آور، ایجاد رونق در فضای کسب و کار، حل مشکلات بیکاری و میدان دادن به نسل جوان در سال اقتصاد دانش بنیان با محوریت پارک‌های علم و فن‌آوری و تقسیم کار ملی و بهره‌مندی از جهاد دانشگاهی باشد.

وی تاکید کرد: جوانانی که در جهاد دانشگاهی مساله ناباروری را در مرکز رویان عملیاتی کردند، جوانانی که ایران را در نانو تکنولوژی سرآمد کردند، همین جوان‌ها می‌توانند از طریق شرکت‌های دانش بنیان باعث جهش اقتصادی و حل مشکل اقتصادی نیز شوند.

سعیدی همچنین با اشاره به روز جهانی مساجد یادآور شد: از زمانی که صهیونیست‌ها قبله مسلمانان یعنی مسجدالاقصی را به آتش کشیدند، چنین روزی به عنوان روز جهانی مساجد نام‌گذاری شد تا مسلمانان به اهمیت مساجد پی ببرند و با کارکردهای مسجد بهتر آشنا شوند.

وی همچنین اضافه کرد: مسجد می‌تواند پایگاه همه کارهای خوب، پایگاه انسان سازی، خودسازی، مقابله با دشمن، انجام امر به معروف و نهی از منکر، تبیین مسائل و مفاهیم دینی و انقلابی، خدمت به محرومان و بصیرت افزایی باشد.

سعیدی بیان کرد: زمینه سازی برای ایجاد تمدن اسلامی از درون همین مساجد شکل می‌گیرد، همان گونه که در شکل‌گیری نظام‌اسلامی مساجد چنین نقشی را داشتند و دارند و باید هم‌چنان افزایش پیدا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه