English

علی نوبخت خبر داد؛

افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم در استان اردبیل

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: خرید تضمینی گندم در این استان نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

افزایش 30 درصدی خرید تضمینی گندم در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی نوبخت ، مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: تا اول شهریور بالغ بر ۲۲۰ هزارتن گندم به ارزش ۲هزار و ۵۵۵میلیارد تومان خریداری شده است که یکهزار ۴۹۴میلیارد تومان به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

وی می گوید: بهای گندم خریداری شده کشاورزان از سه محل هدفمندی یارانه، بودجه و شرکت خدمات بازرگانی قابل پرداخت است که در استان اردبیل از این سه محل در مجموع۷۵۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۴۲ مرکز خرید گندم در استان گفت: این مراکز شامل مراکز خرید ملکی، سیلوهای بخش خصوصی و مباشر جهت خرید محصول گندم در استان اردبیل است که از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز و آماده شده است.

نوبخت یادآورشد: در سال زراعی جاری ۵۲ هزار هکتار گندم آبی و ۲۲۲ هزار هکتار گندم دیم در استان زیر کشت رفته و پیش‌بینی می‌شود امسال  ۱۳۰ هزار تن گندم از گندمکاران استان به صورت تضمینی خریداری شود.

وی گفت: گندم تولیدی کشاورزان با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید هر کیلو به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برای هر کیلو مبلغ یک هزار تومان هم به عنوان تشویقی به کشاورزان پرداخت می شود. 

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل درباره خرید کلزا از  کشاورزان هم گفت: امسال چهار هزار  ۴۱۰تن  کلزا به ارزش ۱۰۳ میلیارد تومان خریداری شده که همه انها  به حساب کلزا کاران استان پرداخت شده است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه