English

نماینده ولی فقیه در مازندران:

دانشگاه جامع علمی کاربردی تبدیل به انتخاب اول دانش آموزان و خانواده های آنان شود

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: با اطلاع رسانی مناسب و دیدن مزایای تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی اقبال خانواده ها به این دانشگاه بیشتر می شود.

دانشگاه جامع علمی کاربردی تبدیل به انتخاب اول دانش آموزان و خانواده های آنان شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه مرکز استان در دیدار با رئیس، معاونین، کارکنان دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان مازندران و تنی چند از رؤسای مراکز علمی کاربردی، روز بزرگداشت علامه مجلسی و روز مسجد را گرامی دانست و اظهار داشت: علم و مهارت باید تلفیق شود و علم بدون مهارت ثمره ای جز یک مدرک بی استفاده و افزایش فارغ التحصیلان بیکار ندارد.

وی ادامه داد: مهارت و دانش دو بال مهم اشتغال هستند که باید در کنار هم دیده شوند و اینکه مراکز علمی کاربردی به فرزندان ما دانش لازم و مهارت به کارگیری این دانش را می آموزند، یک کار تمام و کمال است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از نیازهای امروز کشور است، گفت: مزایا و امتیازات تحصیل در دانشگاه موفقی مانند جامع علمی کاربردی باید ترویج و تبلیغ و دانشگاه جامع علمی کاربردی تبدیل به انتخاب اول دانش آموزان و خانواده های آنان شود و این مساله نیاز به کار رسانه ای و تبلیغاتی مناسب به خصوص در سطح دبیرستان ها و هنرستانها دارد.

وی خواستار اطلاع رسانی موفقیت های دانشگاه جامع علمی کاربردی در ایجاد اشتغال شد و افزود: در بسیاری از رشته های تحصیلی و دانشگاهها، فارغ التحصیلان مهارت لازم برای ورود به بازار کار را ندارند و خانواده ها دغدغه آینده شغلی فرزاندانشان را دارند و با اطلاع رسانی مناسب و دیدن مزایای تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی اقبال خانواده ها به این دانشگاه بیشتر می شود.

آیت الله محمدی لائینی گفت: کارآموزی و مهارت آموزی در محیط دانشگاه، وجود تجهیزات، امکانات و آزمایشگاههای لازم، ارتباط با مراکز صنعتی و آموزش در جوار صنعت از مواردی است که به مهارت آموزی و اشتغال دانش آموختگان کمک شایانی می کند.

وی با تأکید بر کیفیت بخشی به دوره های آموزشی و خطاب به رؤسای مراکز علمی کاربردی، تصریح کرد: اینطور نباشد که در اسم و شعار مهارتی باشید، بنابراین به کم بسنده نکنید و به هیچ وجه راضی و قانع نباشید که سرویس و خدمات ارایه شده به فرزاندانمان با کیفیت نازل اجرا شود، چرا که خانواده ها از شما انتظار دارند و در واقع با افزایش کیفیت آموزش سرمایه اجتماعی دانشگاه را ارتقاء می دهید.

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری در پایان خاطرنشان ساخت: از دانشگاه ها به خصوص دانشگاه جامع علمی کاربردی انتظار می رود به مسایل فرهنگی، ارزشی و دینی هم توجه ویژه ای داشته و در جهت رعایت هنجارها و قوانین مربوطه کوشا باشند چرا که انسان یک موجود چند بعدی است و همه ابعادش باید دیده و پرورش داده شود.

دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی دغدغه اشتغال ندارند

گفتنی است در ابتدای این دیدار دکتر عبدالرضا شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان مازندران به ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه علمی کاربردی مازندران پرداخت و طی سخنانی گفت: 20 مرکز علمی کاربردی در استان مازندران مشغول به آموزش مهارت به دانشجویان هستند و پیش بینی می شود در پذیرش مهرماه 1401 بیش از 4 هزار نفر جذب دانشجو داشته باشیم.

وی افزود: در سال جاری نزدیک به 2500 نفر از مراکز علمی کاربردی استان مازندران فارغ التحصیل و وارد بازار کار می شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان مازندران با بیان اینکه برای کاردان ماهر و کارشناس متخصص همواره شغل وجود دارد، اظهار داشت: دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به مهارت آموزی و تخصص دغدغه ای در خصوص  اشتغال ندارند.

وی به برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی و تک درس ها اشاره کرد و گفت: دوره های کوتاه مدت بر اساس نیازسنجی های منطقه ای انجام شده طراحی و اجرا می شوند و هدف از اجرای این دوره ها هم ایجاد اشتغال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه