English

جعفر میعادفر خبر داد؛

کمبود ۱۴۰۰ پایگاه اورژانس در کشور

رییس اورژانس کشور بیان کرد: در حال حاضر ۳۱۰۰ پایگاه اورژانس فعال داریم که از این تعداد ۵۰ پایگاه اورژانس هوایی، ۱۳۰۰ پایگاه شهری و ۱۷۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای است.

کمبود ۱۴۰۰ پایگاه اورژانس در کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جعفر میعادفر رییس اورژانس کشور عنوان کرد: در حال حاضر ۳۱۰۰ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در کشور فعال است که با کمک مجلس شورای اسلامی و اعتبار پیش بینی شده حدود ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس طی یکسال اینده وارد ناوگان اورژانس شده و بطور میانگین نیمی از ناوگان آمبولانس کشور بروزرسانی می‌شود.

میعادفر این سخنان را در حاشیه بازدید از پایگاه‌های اورژانس مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اظهار کرد و در ادامه افزود: در حال حاضر ۳۱۰۰ پایگاه اورژانس فعال داریم که از این تعداد ۵۰ پایگاه اورژانس هوایی، ۱۳۰۰ پایگاه شهری و ۱۷۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای است.

رییس اورژانس کشور همچنین تصریح کرد: طبق برنامه پوشش فراگیر در حال حاضر ۱۴۰۰ پایگاه اورژانس کمبود داریم که به تجهیزات و نیروی انسانی نیاز دارد که سعی کردیم سالانه تعدادی ازکمبود‌ها را برطرف کنیم، اما برای بهبود وضعیت نیازمند بودجه و اعتبارات لازم را داریم.

وی در ادامه متذکر شد: در حال حاضر در تربت حیدریه ۲۰ پایگاه شهری و جاده‌ای دارد که طبق برنامه پوشش فراگیر باید به ۲۶ پایگاه برسد که سه پایگاه در حال ساخت است و سه پایگاه دیگر باید برای آن بودجه و اعتبارات لازم پیش بینی شود.

میعادفر همچنین تاکید کرد: آمبولانس از موضوعات جدی ما هست و اگر فشار نمایندگان و توقعات مناسب باشد یقینا همان یک درصد خریداری شده این تجهیزات به همه مناطق تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهد رسید.

رییس اورژانس کشور ادامه داد: سعی کردیم با خرید آمبولانس‌ها تجهیزات داخل آن باشد، چرا که آمبولانسی که بین ۳ تا ۴ میلیارد خریداری می‌شود، با خرید ۴۰۰ میلیون تجهیزات کامل تحویل پایگاه‌های اورژانس بدهیم.

وی همچنین ابراز کرد: پایگاه‌های اورژانس هوایی سالی ۱۵ میلیارد تومان هزینه دارند که سال گذشته هر ماموریت اورژانس هوایی ۱۰۰ میلیون تومان هزینه داشته و این هزینه‌ها از سرجمع اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی مناطق کسر می‌شود.

میعادفر گفت: اورژانس هوایی گرفتاری‌های فراوان دارد و خیلی دنبال گسترش آن نیستیم، می‌توانید بررسی کنید که در مشهد و نیشابور چند تا پرواز دارد، لذا هزینه‌ای که پرداخت می‌شود را اگر در توسعه ناوگان زمینی اورژانس هزینه شود بسیار منطقی‌تر و کمک بهتری می‌شود.

وی یادآور شد: زیر ساخت‌های اورژانس هوایی در کشور کم است و برای راه اندازی آن از نیرو‌های مسلح کمک می‌گیریم، از سویی تحریمها، تامین قطعات را با مشکل مواجه کرده و امیدواریم با هماهنگی شرکت‌های داخل کشور این زیر ساخت‌ها فراهم شود و از مجلس هم انتظار داریم بودجه و اعتبارات آن را در برنامه پیش بینی کنند.

میعادفر خاطرنشان کرد: اگر اعتبار وجود داشته باشد بخشی از پرواز‌ها را در شب بعنوان پرواز در شب می‌توانیم داشته باشیم و خدمات بیشتری را ارایه دهیم و همه این اقدامات منوط به تزریق و بودجه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه