English

حسین قاسمی در گفتگو با موج؛

اورژانس هوایی ناجی بیماران و مصدومین

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان هرمزگان، از انجام ۱۱۰ ساعت پرواز، جهت انتقال مصدومین و بیماران خبر داد.

اورژانس هوایی ناجی بیماران و مصدومین

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین قاسمی  رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار موج، ضمن اشاره به افزایش پنج و هفت دهم درصدی مأموریت های اورژانس هوایی در یازده ماهه سال جاری گفت: در مدت یاد  شده، اورژانس هوایی استان با انجام ۵۶ مأموریت اورژانس و انجام ۱۱۰ ساعت پرواز، توانست ۸۲ بیمار و مصدوم را از محل حادثه یا بیمارستان های سطح دو، به مراکز پیشرفته‌تر درمانی انتقال دهد.

وی افزود: در حال حاضر اورژانس استان، فاقد بالگرد ملکی بوده و انجام مأموریت‌های اورژانس هوایی با انعقاد قرارداد با بالگرد هوادریای نیروی دریایی سپاه مقدور است. این بالگرد از نوع میل  ۱۴۱ بوده که  قادر به انجام مأموریت در شعاع ۱۵۰ مایلی (۳۰۰ کیلومتر) می باشد. اورژانس هوایی استان از طلوع آفتاب تا غروب امکان ارائه خدمات را دارد. 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان هرمزگان، خاطر نشان کرد: ترومای نافذ شکم، جمجمه و قفسه سینه، مادران باردار پرخطر، سوختگی درجه دو بالاتر از ۱۰ درصد، ترومای ستون فقرات و موارد قطع عضو بالاتر از آرنج و زانو و موارد تهدید کننده حیات، از شرایط اعزام بالگرد هست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه