English

رییس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا در گفتگو با موج:

تکمیل ساختمان اورژانس شهر منظریه ضروری است

رییس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا گفت: تکمیل ساختمان اورژانس پیش بیمارستانی شهر منظریه ضروری است.

تکمیل ساختمان اورژانس شهر منظریه ضروری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، شهر منظریه در سال 1379 با ادغام روستاهای اسفه سالار،خسرو آباد، بابوکان، عمرو آباد و وصف تشکیل شد.

 منظریه پس از شهرضا با داشتن 10هزارنفر جمعیت پرجمعیت‌ترین شهر شهرستان شهرضا است  و با توجه به قرارگرفتن این شهر در مجاورت راه اصلی اصفهان-شیراز نیاز به یک پایگاه اورژانس برای این شهر بسیار ضروری است.

شهروندان منظریه نیز نسبت به این موضوع گلایه مند بوده و خواستار تکمیل و تجهیز هر چه سریع تر این پایگاه اورژانس هستند.

احمد ربیعی 36 ساله و کشاورز از ساکنان شهر منظریه شهرضا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج گفت:ساختمان اورژانس چندسالی است که نیمه کاره رهاشده است.

ربیعی افزود: با وجو اینکه شهر منظریه یک شهر نوپا است تاکنون کاری انجام نشده است.

وی تصریح کرد: ساکنان شهر منظریه از پایین ترین امکانات پزشکی هم محروم هستند.

این شهروند ساکن منظریه گفت: یک مرکز درمانی و اورژانس 24 ساعته موردنیاز مردم بوده تا هم کار اورژانس کمتر شود و هم ساکنان روستاهای اطراف به این مرکز مراجعه کرده و نیازی به مراجعه به مراکز درمانی شهرضا نباشد.

روحانی معتمد شهر منظریه نیز به خبرنگار خبرگزاری موج، گفت: شهرداری منظریه برای ساخت این ساختمان کمک کرده اما اطلاع دقیق تری از این موضوع ندارم .

حجت الاسلام قدسی تصریح کرد: به علت انجام کارهای عمرانی دیگری ، شهرداری منظریه با محدودیت بودجه مواجه است.

وی افزود: افزایش قیمت مصالح و تجهیزات احتمالا شهرداری منظریه را با مشکلاتی در این خصوص مواجه کرده است.

حجت الاسلام قدسی گفت: امیدواریم ارگان های مرتبط با این موضوع باتعامل و همکاری این ساختمان را تکمیل و تجهیز کنند تا مردم از این پایگاه اورژانس بهره مند شوند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان شهرضا گفت: هم اکنون پایگاه اورژانس منظریه در یک زیرزمین فعالیت می کند.

حبیب صادقی تصریح کرد: از نظر بهداشتی و روحی باید شرایط زیست محیطی مناسب برای پرسنل و مراجعه کنندگان در پایگاه اورژانس فراهم شود.

وی افزود: زمین ساختمان اورژانس از طرف شبکه بهداشت ودرمان در اختیار شهرداری منظریه قرار گرفت.

پایگاه اورژانس شهرضا

رییس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا گفت: چندین جلسه در این رابطه با شهردار منظریه برگزار شد ولی با توجه به افزایش قیمت ها ،منابع مالی تکمیل پروژه ساخت ساختمان پایگاه اورژانس شهر منظریه فراهم نشد.

صادقی تصریح کرد: نیاز است تا سایرارگان ها مانند شهرداری شهرضا برای اتمام این پروژه شهرداری منظریه راهمراهی کنند.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرضا نیز گفت: بر اساس آخرین توافق وتعهد شهرداری منظریه در قبال دریافت یک دستگاه آمبولانس به روز از استان متعهد به ساخت ساختمان اورژانس این شهر شد.

حجت الله تنهایی تصریح کرد: اورژانس استان تعهدش را عملی کرده  و یک دستگاه آمبولانس به روز به پایگاه اورژانس منظریه تحویل داد اما شهرداری منظریه هنوزموفق به انجام تعهد خود نشده است.

تنهایی افزود: ساختمان پایگاه اورژانس شهر منظریه تاکنون 40درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در آخرین گفتگو با شهردار منظریه ، صحبت های اولیه برای توافق با یک پیمانکار برای تکمیل این پروژه مطرح شد.

وی گفت: براساس این توافق ،پیمانکار در قبال دریافت تکه زمینی در مجموعه کارگاهی منظریه پروژه نیمه تمام ساختمان اورژانس را تمام می کند ولی هنوز از توافق نهایی اطلاعی نداریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مصوب شد که شهردار منظریه یک بازه زمانی برای تکمیل پروژه اعلام کند.

شهردار منظریه نیز با بیان اینکه تکمیل ساختمان اورژانس منظریه به بیش ازیک میلیاردو500میلیون ریال اعتبار نیازدارد ، گفت: تاکنون 2میلیارد و 500میلیون ریال برای ساخت این ساختمان توسط شهرداری منظریه هزینه شده این درحالیست که براساس توافقات ستادمدیریت بحران استان متعهد شد بعد از انجام عملیات سفت کاری توسط شهرداری ،عملیات نازک را انجام دهد که متاسفانه محقق نشد.

مرتضوی از افتتاح این ساختمان تا دهه فجر امسال خبرداد و افزود: مساحت این ساختمان 180مترمربع بوده که تاکنون عملیات سفت کاری آن انجام شده و 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی بابیان اینکه برای این اورژانس یک دستگاه آمبولانس و یک کد اورژانس اهدا شده ، افزود: قراربود بخشی از اعتبار موردنیاز ساخت این پایگاه را مدیریت بحران استان و کشور تامین کنند و بخشی از آن از اعتبارات تملک دارایی تامین شود که این توافقات محقق نشد.

شهردار منظریه نیز از احداث نخستین پایگاه اورژانس هوایی در جنوب استان اصفهان در شهر منظریه خبرداد و گفت: با پیگیری‌های شهرداری و همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا و اورژانس 115 استان اصفهان نخستین پد اورژانس هوایی جنوب استان اصفهان در شهر منظریه جانمایی شد.

مرتضوی اظهار داشت: کارشناسان اورژانس هوایی استان در بازدیدی که از نقاط پیشنهادی شهر داشتند یک نقطه درمجاورت ورودی شهر منظریه را تأیید کردند و قرار شد عملیات ساخت این پد هوایی به مساحت یک هزار متر مربع توسط شهرداری اجرا شود تا شهر منظریه به جرگه شهرهای دارای اورژانس هوایی بپیوندد.

وی افزود: زمین این نقطه از شهر توسط شهرداری منظریه به پایگاه اورژانس هوایی اختصاص یافته و هم اکنون عملیات زیرسازی و آماده سازی این زمین توسط شهرداری درحال انجام است.

شهردار منظریه گفت: این پایگاه اورژانس هوایی یک میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که توسط شهرداری تامین می شود و پیش بینی می شود تا پایان شهریورماه افتتاح شود.

مرتضوی تصریح کرد:این اورژانس هوایی، سومین اورژانس هوایی استان بعد از اصفهان و خمینی شهر است.

شهردار منظریه گفت: اورژانس هوایی در حوادث غیر مترقبه‌ای که تعداد مصدومان زیاد و آن‌ها بد حال باشند، به کمک مجروحان می‌شتابد و سرعت ارائه خدمات در این اورژانس با هدف کاستن از مرگ و میر مجروحان و مصدومان اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه