English

احداث بوستان در محله‌ نوبهار

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: بوستان محله‌ای نوبهار به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث بوستان در محله‌ نوبهار

به گزارش خبرگزاری موج قم، پیام جوادیان با اشاره با احداث بوستان محله‌ای در محله نوبهار اظهار کرد: یکی از رویکردهای مدیریت شهری در زمینه فضای سبز شهری، توسعه فضای سبز محلات و توسعه فضای سبز در محدوده بافت فرسوده در راستای احیای بافت و ایجاد جاذبه برای توسعه محله است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: یکی از پارک‌هایی که در سال جاری در دستور کار بوده و عملیات عمرانی آن در سال گذشته انجام‌شده است، در محله نوبهار و در محدوده شهرداری منطقه یک است.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی این پروژه سال گذشته آغاز شده و هم‌اکنون در مرحله کاشت فضای سبز است گفت: طراحی کاشت مجموعه انجام‌شده و تلاش شده در طراحی کاشت با رعایت اصول فنی و زیبایی منظر حداقل سطوح چمن‌کاری را داشته و از گونه‌های سازگار و مناسب با شرایط اقلیمی قم استفاده کنیم.

جوادیان قرارگیری منازل مسکونی در حاشیه پارک با فاصله کم و شیب‌دار بودن را از محدودیت‌های این پروژه ذکر کرد و افزود: تلاش شده از گونه‌های با نیاز آبی کم استفاده‌شده و با اقدامات پیشگیرانه از نفوذ آب به منازل جلوگیری کنیم؛ استفاده از گل محمدی، زیتون، انار، خرما و… در طرح کاشت این پروژه دیده‌شده است.

وی استفاده از گونه‌های گل‌دار و پوششی را از اولویت‌های این پروژه ذکر کرد و گفت: مساحت این عرصه حدود ۲ هزار مترمربع است و در طراحی کاشت نیز تلاش شده به صورتی انجام شود که استفاده کامل از آبیاری تحت‌فشار صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه