English

پیام جوادیان:

افزایش سایه‌انداز درختان در بهار و تابستان امسال نتیجه هرس اصولی در زمستان گذشته است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: افزایش سایه‌انداز درختان در بهار و تابستان امسال نتیجه هرس اصولی در زمستان گذشته است.

افزایش سایه‌انداز درختان در بهار و تابستان امسال نتیجه هرس اصولی در زمستان گذشته است

به گزارش خبرگزاری موج قم، پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به تغییر گونه‌های پرچینی در شهر قم اظهار کرد: اقلامی در گذشته در فضای سبز شهر به‌عنوان پرچین استفاده می‌شد که آب‌بر بودند و طی سال‌های اخیر خرید این اقلام حذف‌شده و گونه‌های پرچینی جایگزینی چون گل محمدی، آتریپلکس، پامپاس گراس و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی همچنین از کاشت گونه‌های مثمر در سطح فضای سبز شهر خبر داد و ابراز کرد: خرید عمده‌ای در این زمینه صورت گرفته و در سطح شهر در حال کاشت هستند ولی باردهی این گیاهان در شهر قم به دلیل شرایط اقلیمی و آبیاری اقتصادی نیست، اما به‌عنوان گیاه مثمر شناخته می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه هرس‌هایی که زمستان سال گذشته بر روی درختان صورت گرفت، فنی بود افزود: با این کار به دنبال ایجاد تاج سایه‌انداز برای گیاهان بودیم و در شرایط فعلی شاهدیم، برعکس سال‌های گذشته درختان، سایه‌انداز خوبی دارند.

وی با اشاره به استفاده از گل‌های فصلی جدید در سطح فضای سبز شهر قم گفت: سال گذشته مغربی سفید را مورد استفاده قرار دادیم و مغربی صورتی نیز وارد شهر شده و هشت هزار گلدان خریداری و کاشته شد که امسال از این گلدان‌ها ۴۰ هزار گلدان تولید و کاشت شده است.

جوادیان ادامه داد: مغربی سفید برای اولین بار در کشور در شهر قم کاشته شده و تولید بومی آن نیز در مرکز تولیدات سازمان صورت می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه