English

لزوم رعایت سرانه مصرف برای تامین آب مورد نیاز قم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بر لزوم رعایت سرانه مصرف برای تامین آب مورد نیاز قم تاکید کرد.

لزوم رعایت سرانه مصرف برای تامین آب مورد نیاز قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، علی اصغری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای درگفت‌وگویی بیان کرد: قم در انتهای حوزه آبریز واقع شده و به همین دلیل تامین آب برای آن در شرایط عادی نیز کاری سخت به‌شمار می‌آید حال آنکه در شرایط فعلی به دلیل خشکسالی‌های اخیر این روند با محدودیت‌های دیگری نیز مواجه شده‌است.

وی افزود:‌ همچنین حجم مخازن سدهای کوچری و ۱۵ خرداد که بخشی از منابع تامین کننده آب مورد نیاز قم به شمار می‌آیند نیز نسبت به سال‌ گذشته کاهش یافته‌ و به همین دلیل اهمیت رعایت سرانه مصرف برای پایداری تامین آب در این استان بیشتر شده‌است.

وی با اشاره به این که با همراهی مردم و صرفه‌جویی هرچه بیشتر در مصرف می‌توانیم این دوره آبی را نیز بدون مشکل تا پایان تابستان سپری کنیم، ادامه داد: برای مدیریت مصرف آب دربخش‌های کشاورزی، صنعت و شرب استان طرح‌های متنوعی در حال اجراست که امیدواریم نتایج خوبی در موضوع کاهش مصرف آب در قم به دنبال داشته باشد.

اصغری در ادامه سخنان خود به حجم مخازن سدهای ۱۵ خرداد و کوچری نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس رصد صورت گرفته از وضعیت این سدها تا اول مردادماه جاری حجم مخزن سد کوچری ۱۱۴.۱۱۲ میلیون‌متر مکعب برآورد شده در حالی که حجم مخزن این سد در مدت مشابه سال‌قبل ۱۳۰.۵۳۹ میلیون‌متر مکعب بوده‌است.

وی بیان داشت: همچنین حجم سد ۱۵ خرداد در مدت زمان مورد نظر ۶۲.۹۹۹ میلیون متر مکعب برآورده شد،‌ این درحالی است که حجم مخزن این سد در مدت زمان مشابه سال قبل ۹۴.۷۱۱ میلیون متر مکعب بوده‌است.

وی با اشاره به اینکه تامین پایدار آب مورد نیاز مردم درقم همواره مورد تاکید مسئولان استان است، ادامه داد: در همین ارتباط شرکت آب منطقه‌ای قم نیز با استفاده از همه ظرفیت‌ها به میدان آمده‌است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم این مساله را در هر زمان و موقعیتی به خوبی مدیریت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه