English

ایجاد بسته تشویقی راهکاری برای کاهش مصرف آب در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: وجود باغ‌ویلاها از معضلات جدی استان است و ساخت باغ ویلاهای غیرمجاز و تفکیک اماکن دارای مجوز از فاقد مجوز، ضروری است.

ایجاد بسته تشویقی راهکاری برای کاهش مصرف آب در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: تامین آب از اولویت‌ها و نیازهای واقعی در ماندگاری روستاییان به‌ویژه جوانان و نیروی کار در روستاها است که باید مورد توجه جدی باشد.

نظری این سخنان را در نشست با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اظهار کرد و ادامه داد: در سند محرومیت زدایی از ۲ هزار و۵۹۶ روستای استان، رفع نیازهای آب در بخش دام و کشاورزی مد نظر است.

استاندار خراسان رضوی متذکر شد: خراسان رضوی دارای ظرفیت‌های پنهان و بالقوه فراوانی است و تمرکز بر این ظرفیت‌ها و همسو شدن قابلیت‌های اجرایی، مدیریتی و تامینی همراه با کار جهادی می تواند به رفع مشکلات حوزه آب و سایر بخش ها منجر شود.

وی تاکید کرد: طرح محرومیت زدایی در روستاها در قالب ۱۴ محور با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در استان در دست اجراست که آب و جاده به عنوان دو محور اصلی در همکاری با سپاه به اجرا درمی آید.

نظری در ادامه گفت: ۲۶ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و یکی از دلایل کوچک بودن این عدد، تبدیل روستاها به نقاط شهری است در حالی که ارتقای روستا به شهر، به رفع تمام مشکلات منجر نمی شود.

وی اضافه کرد: پایه اقتصاد روستا بر دامداری و کشاورزی بنا شده است، لذا زمانی که روستا به شهر تبدیل می شود این دو بخش تحت تاثیر قرار می گیرند و جایگاه قبلی خود را از دست می دهند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: ایجاد بسته تشویقی راهکاری برای کاهش مصرف آب مشترکان است، همچنین وجود باغ‌ویلاها از معضلات جدی استان است و ساخت باغ ویلاهای غیرمجاز و تفکیک اماکن دارای مجوز از فاقد مجوز، ضروری است و موفقیت در این حوزه نیازمند یک برنامه و تصمیم گیری عملیاتی در حوزه‌های مختلف و از جمله آب است.

نظری در خاتمه افزود: سرقت آب، تغییر کاربری زمین های کشاورزی و باغی و ایجاد مشکلات امنیتی ناشی از تبعات ساخت باغ ویلا است و از شرکت آب و فاضلاب می‌خواهیم پیشنهادهای خود را در حوزه آب شرب ارائه دهد تا استانداری پیگیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه