English

مجتبی رحیمی:

تمامی دستگاه ها باید به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت متصل شوند

مدیرکل امور اداری و مالی استانداری هرمزگان گفت: تمامی خدمات اداری در استان باید به سمت هوشمندسازی پیش برود و حکم‌رانی هوشمند از این طریق عملیاتی می شود.

تمامی دستگاه ها باید به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت متصل شوند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی رحیمی مدیرکل امور اداری و مالی استانداری هرمزگان در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی هرمزگان که با حضور چندین دستگاه از جمله شهرداری بندرعباس، راهداری، سازمان جهادکشاورزی و امور مالیاتی با بیشترین حجم خدمات رسانی به مردم برگزار شد، تاکید کرد: تسهیل امور مردم و تکریم ارباب رجوع با فراهم کردن بستر کاهش مراجعات به دستگاه ها امکان‌پذیر است و این مهم تنها با حکم‌رانی هوشمند و استقرار دولت الکترونیک امکان‌پذیر است. 

وی افزود: زیرساخت‌های قانونی،‌ اجرایی و فنی این اقدام بزرگ در کشور آماده شده و نسخه آزمایشی «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» در روز جهانی ارتباطات به آدرس my.gov.ir راه اندازی شده است که باید تمامی دستگاه هایی که حجم وسیعی از خدمات رسانی را در استان انجام می دهند زمینه خدمت به مردم از این درگاه را آماده سازند.

رحیمی تصریح کرد: دستگاه های خدمات رسانی چون سازمان صنعت ومعدن، گمرکات و بنادر، شیلات و سایر دستگاه هایی که بخش عمده ای از صدور مجوزات به مردم را ارائه می دهند باید در کارگروه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی به عنوان اولین دستگاه ها در تحقق این هدف حضور داشته باشند.

وی افزود: دستگاه هایی که دراستان به عنوان دستگاه های خدمات رسان فعالیت می کنند باید شناسایی شوند چرا که بسیاری دستگاه ها در هرمزگان فعالیت وسیعی دارند که با قاطعیت می توان گفت در کشور دستگاه هایی با این میزان حجم خدمات رسانی وجود ندارد.

مدیرکل امور اداری و مالی استانداری هرمزگان ادامه داد: اولویت بندی بر ارایه و فعال کردن خدمات هوشمند در استان بر اساس حجم خدمات دستگاه ها صورت پذیرد و در جهت تسهیل امور مردم سریع‌تر اقدام شود.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه ها همکاری لازم و جدی را با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در تکمیل کاربرگ ها برای خدمات رسانی به مردم داشته باشند تا به سمت واقعی سازی پیش رود. 

بیشتر بخوانید:

جایگاه تکریم ارباب رجوع تنزل پیدا کرده/مردم ولی نعمت ما هستند

رحیمی با اشاره به برنامه های درحال اجرای رمز تماس در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری در راستای تحقق حکم‌رانی هوشمند و تکریم ارباب رجوع گفت: بر اساس دستور استاندار، تاکید و پیگیری معاونت توسعه مدیریت استانداری مردم این استان باید بتوانند بدون حضور در دستگاه‌های دولتی و اجرایی به صورت رایگان، شبانه روزی و آسان به خدمات دستگاه ها دسترسی داشته باشند. 

وی تاکید کرد: مردم باید به راحتی بتوانند به دستگاه هایی که تاکنون به پنجره واحد متصل شده اند دسترسی پیدا کنند تا با کاهش هزینه، زمان و انرژی امور خود را پیش ببرند.

مدیرکل امور اداری و مالی استانداری هرمزگان با بیان اینکه «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به عنوان یکی از پروژه‌های راهبردی دولت سیزدهم است خاطر نشان کرد: طبق دستور معاون اول رئیس جمهور کلیه دستگاه‌های دولتی موظف شده اند که تا پایان شهریورماه «پنجره واحد خدمات هوشمند» خود را راه‌اندازی کنند تا در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، یکپارچه سازی شود و تمامی دستگاه ها هم طبق قانون بودجه سال 1401 باید تا شهریور ماه امسال به این پنجره بپیوندند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه