English

محمود صفری:

آیین استقبال از ماه محرم در اردبیل برگزار می‌شود

شهردار اردبیل گفت: همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) نوزدهمین آیین استقبال از ماه محرم روز دوشنبه هفته جاری در مسجد اعظم اردبیل برگزار می‌شود.

آیین استقبال از ماه محرم در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمود صفری ، شهردار اردبیل در جلسه تشریح ویژه‌برنامه‌های فرهنگی شهرداری اردبیل در ایام ماه محرم گفت: نوزدهمین آیین استقبال از ماه محرم طبق روال سال‌های گذشته با مشارکت هیئت‌النور و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اردبیل، روز دوشنبه ۳ مرداد بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که هدف از برگزاری این آیین مذهبی و فرهنگی در دارالارشاد اردبیل، حفظ ارزش‌های دینی و مذهبی، تبیین فلسفه محرم و عاشورای حسینی و حفظ و گسترش فرهنگ محرم به‌ویژه برای نسل آینده است، گفت: عاشقان اهل بیت (ع) در این مراسم با مداحی و شعرخوانی به استقبال ماه محرم خواهند رفت.

شهردار اردبیل ادامه داد: با توجه به این‌که مراسم سنتی عزاداری اردبیل، ریشه در تاریخ فرهنگ اردبیل دارد و تمامی برنامه‌های آن به‌صورت مردمی با زمان‌بندی مشخص برگزار می‌شود، از این‌رو شهرداری اردبیل نیز وظیفه خود را در راستای برگزاری باشکوه مراسم معنوی ماه عزای امام حسین (ع) که در سطح ملی نیز الگو است، به نحواحسن انجام می‌دهد.

صفری همچنین با اشاره به فضاسازی محیط شهری مناسب با ماه محرم، می‌گوید: اردبیل به‌عنوان شهر گردشگری مذهبی نیز تلقی می‌شود و قطعا در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) شاهد حضور گردشگران و مسافران در اردبیل خواهیم بود که در این زمینه نیز شهر آمادگی لازم برای میزبانی از مسافران را دارد.

وی با اشاره به تجلیل از پیرغلامان حسینی در این آیین معنوی، گفت: با توجه به این‌که در ۲ سال اخیر به‌دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط عزاداران حسینی اردبیل در اجرای این آیین سنتی معنوی وقفه ایجاد شده بود، خوشبختانه امسال با توجه به وضعیت کرونایی این آیین با رعایت موازین بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه