English

محمود صفری خبر داد:

راه اندازی سازه‌های مطالعاتی در ۱۰ دستگاه اتوبوس شهری اردبیل

شهردار اردبیل گفت: سازه‌های ایستگاه مطالعه با مشارکت شهرداری و کتابخانه‌های عمومی اردبیل در ۱۰ دستگاه اتوبوس شهری راه‌اندازی شد.

راه اندازی سازه‌های مطالعاتی در ۱۰ دستگاه اتوبوس شهری اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمود صفری ، شهردار اردبیل در آیین راه‌اندازی این سازه‌ها گفت: ایجاد سازه‌های مطالعاتی در اتوبوس‌های شهری گامی مهم در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: قشرهای مختلف مردم به صورت مداوم و روزانه از ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر اردبیل استفاده می‌کنند و راه‌اندازی این طرح فرهنگی در ناوگان عمومی، موجب آشنایی مسافران با انواع کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی خواهد شد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه در گام اول ۱۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهری به این سازه‌های مطالعاتی تجهیز شدند گفت: با مشارکت کتابخانه‌های عمومی در گام‌های بعدی تمام اتوبوس‌های شهری اردبیل که بیش از ۱۰۰ دستگاه می‌باشد، به این سازه‌های فرهنگی تجهیز می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هم در این مراسم گفت: این طرح برای نخستین بار در استان به همت کتابخانه‌های عمومی، سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری اردبیل و همچنین شرکت چاپ و نشر شیران نگار در اردبیل اجرا می‌شود.

پروانه رضاقلیزاده، هدف از اجرای این طرح را غنی‌سازی اوقات فراغت مسافران داخل شهری اردبیل، فرهنگ‌سازی برای مطالعه و آشنایی مردم با عناوین و خلاصه کتاب‌ها دانست و ادامه داد: شهروندان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند با مطالعه این بروشورهای معرفی کتاب و مراجعه به کتابخانه‌های عمومی نسبت به دریافت کتاب موردنظر اقدام کنند.

وی می گوید: عناوین موضوعی بارگذاری شده در این سازه‌های مطالعه شامل همه حوزه‌های علمی می‌شود و هر سازه دارای چهار فایل تعبیه شده که در هر فایل بیش از ۱۵ عنوان معرفی کتاب بارگذاری شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل دسترس‌پذیر کردن کتاب برای اقشار مختلف مردم را یکی از اولویت‌های مهم در کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: طرح پیک کتاب "ارسال رایگان کتاب به درب منازل اعضا" از  طرح‌های دیگر کتابخانه‌های عمومی برای در دسترس قرار دادن این کالای فرهنگی است که از سال گذشته در حال اجرا است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه