English

مجتبی قهرمانی خبر داد؛

رفع تصرف ۵۶ هزار متر مربع اراضی ملی و دولتی در بندرعباس

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف بیش از ۵۶ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در بندرعباس خبر داد.

رفع تصرف ۵۶ هزار متر مربع اراضی ملی و دولتی در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: به منظور صیانت از حقوق بیت‌المال و حفظ انفال و در راستای احقاق حقوق عامه به استناد تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، از ۵۶ هزار و هفتصد و شصت متر مربع از اراضی ملی و دولتی در روستای باغو از توابع بندرعباس رفع تصرف شد.
قهرمانی تخلفات انجام شده در اراضی مذکور را شامل پی کنی و سنگ چینی برشمرد و افزود: این رفع تصرفات به دستور دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و توسط نیروی انتظامی، یگان حفاظت از منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به مرحله اجرا درآمده است.
وی تصریح کرد: این زمین‌ها بدون اخذ مجوز قانونی توسط سودجویان تصرف شده بود که پس از خلع ید متصرفان، به بیت‌المال اعاده شد.
بیشتر بخوانید: رفع تصرف اراضی ملی منطقه تخت در شهرستان بندرعباس
رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر در خصوص صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با تصرفات غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی، یادآور شد: با توجه به اولویت‌ های پانزده گانه مطرح شده در ابتدای سال ۱۴۰۱، پرونده‌هایی که در ارتباط با تعدی به اراضی ملی و دولتی در مراجع قضایی هرمزگان تشکیل شده با جدیت و سرعت رسیدگی می شوند و با قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز، اراضی ملی از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان محفوظ خواهند ماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه