English

بیش از ۶۵ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در قشم رفع تصرف شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف بیش از ۶۵ هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم خبر داد.

بیش از ۶۵ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در قشم رفع تصرف شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف ۵ قطعه از اراضی ملی و دولتی در خارج از محدوده طرح هادی روستای نقاشه و ضلع شرقی معدن سرسور جزیره قشم، مجموعاً به مساحت ۶۵ هزار و نهصد و چهل و نه مترمربع خبر داد.
قهرمانی ارزش تقریبی اراضی اعاده شده را ۲۲۱ میلیارد و سیصد و هفتاد و شش میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این رفع تصرفات پس از طی مراحل قانونی و انجام استعلامات مورد نیاز از مراجع ذی‌ربط به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و توسط یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد به مرحله اجرا درآمده است.
وی همچنین آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف منابع طبیعی را از جمله اولویت‌های دادگستری استان هرمزگان در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی و دولتی و عرصه‌های طبیعی، واکنش شدید دستگاه قضایی و مجازات متخلفین را به همراه خواهد داشت.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: مشارکت و هم افزایی همه دستگاه‌ها و اطلاع رسانی مردمی امکان برخورد به موقع با متصرفان غیر مجاز را فراهم می سازد و به همین منظور دستگاه قضایی هرمزگان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در این خصوص است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه