English

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو خبر داد:

رفع تصرف ۹۱۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: امسال با پیگیری‌های شورای حفظ حقوق بیت المال ۹۱۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی تصرف شده در این استان به بیت‌المال اعاده شد.

رفع تصرف 918 هکتار از اراضی ملی و دولتی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو ، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی دادگستری استان گفت: امسال با پیگیری‌های شورای حفظ حقوق بیت المال ۹۱۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی تصرف شده در این استان به بیت‌المال اعاده شد که ارزش این میزان اراضی ۶ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال می باشد.

وی افزود: بیشتر اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین املاک و اراضی متعلق به دولت توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی در سامانه حدنگار تثبیت و نسبت به صدور اسناد تک برگی توسط اداره‌ کل ثبت اسناد استان اقدام شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی و لزوم پیشگیری از سوء‌استفاده احتمالی افراد سودجو و فرصت‌طلب از ایام تعطیلات پیش رو گفت: نباید هیچگونه فرصتی برای تصرف، تعرض و تخریب اراضی ملی و دولتی داده شود و صیانت از بیت‌المال در حوزه املاک و زمین اعم ملی ، زراعی و دولتی با جدیت و قاطعیت تمام پیگیری می‌شود.

کثیرلو بیان کرد: در این خصوص شعبات ویژه رسیدگی به اینگونه جرایم و تخلفات در مرکز استان و حوزه‌های قضایی تابعه تشکیل شده است.

وی با تشریح عملکرد شورای حفظ حقوق بیت‌المال افزود: تمامی احکام صادره از سوی محاکم قضایی در خصوص اراضی ملی و دولتی اجرایی شده و اراضی مورد تعرض و تصرف آزادسازی شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ساخت سازهای غیرمجاز و بی‌رویه موجب ایجاد مشکلات فراوان شده که  بر لزوم تعیین تکلیف اینگونه ساخت و سازها و یافتن راحل مناسب برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد.

کثیرلو افزود: با هر گونه سهل‌انگاری در صیانت از اراضی و املاک و نیز با متخلفان و مجرمانی که با تخریب ، تصرف و تعرض به این اراضی درصدد سوء‌استفاده باشد مطابق قانون برخورد می‌شود.

استان اردبیل با وسعت ۱۷ هزار و ۹۵۳ کیلومترمربع، دارای ۹۰۳ هزار هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۹ هزار هکتار جنگل است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه