English

یوسف بیدخوری:

صدور ۱۵ مورد موافقت گردشگری کشاورزی در خراسان رضوی

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: عمده این طرح‌ها در شهرستان مشهد و بقیه در شهرستان‌های گلبهار، سبزوار، کلات، زاوه، طرقبه‌شاندیز و فریمان قرار دارد.

صدور ۱۵ مورد موافقت گردشگری کشاورزی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: از آغاز صدور دستورالعمل اجرایی گردشگری کشاورزی تاکنون برای ۱۵ مورد موافقت اولیه صادر شده است.

بیدخوری در ادامه افزود: در راستای عملی کردن شعار «رونق تولید» و ایجاد تنوع در فعالیت‌های گردشگری و بهره‌مندی و آشنایی شهروندان و گردشگران از فعالیت‌های کشاورزی این موافقت‌های اولیه صادر شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: عمده این طرح‌ها در شهرستان مشهد و بقیه در شهرستان‌های گلبهار، سبزوار، کلات، زاوه، طرقبه‌شاندیز و فریمان قرار دارد.

وی در ادامه این سخنان متذکر شد: این طرح‌ها پس از دریافت استعلام‌های لازم و اجرای طرح مطابق با آیین نامه، پروانه بهره‌برداری دریافت کرده و به‌طور قانونی مجاز به پذیرش گردشگر می‌شوند.

بیدخوری اضافه کرد: در گردشگری کشاورزی که زیرمجموعه گردشگری روستایی قرار دارد، به توسعه سکونتگاه‌ها و مناطق روستایی کمک می‌کند، گردشگران با حضور در مزرعه ضمن آشنایی با طیف متنوعی از فعالیت‌ها و اقدامات حوزه کشاورزی ، محصول مورد نظر خود را به‌طور مستقیم خرید می‌کنند.

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی یادآور شد: در گردشگری کشاورزی تغییر کاربری وجود ندارد بلکه فضا‌های مورد نیاز گردشگر با سازه سبک (هماهنگ با محیط طبیعی) ایجاد می‌شود.

بیدخوری در خاتمه خاطرنشان کرد: از کلیه مالکان مزارع بزرگ که دارای تنوع محصول تولیدی هستند دعوت می شود درخواست خود را برای بررسی به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و یا به ادارات شهرستان تحویل دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه