English

فاطمه حلاج‌نیا:

مبارزه با آفت ملخ بومی در کشتزار‌ها و باغ‌های خراسان رضوی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: ملخ بومی خراسان رضوی را شامل ۲ گونه مراکشی و ایتالیایی است و رصد و پایش کانون‌های ملخ که احتمال تکثیر جمعیت این حشره و تبدیل آن به آفت وجود دارد، با جدیت در حال انجام است.

مبارزه با آفت ملخ بومی در کشتزار‌ها و باغ‌های خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، فاطمه حلاج‌نیا مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: مبارزه با آفت ملخ بومی از ابتدای امسال در سطح ۱۴۶ هکتار از کشتزار‌ها و باغ‌های این استان انجام شده است.

حلاج‌نیا در ادامه گفت: هر سال اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از طغیان این حشره و تبدیل آن به آفت محصولات کشاورزی، در سطح وسیعی از پهنه‌های استان صورت می‌گیرد و در صورت وقوع آفت ملخ، جمعیت انبوه ملخ‌ها برای پیدا کردن غذا دست به مهاجرت جمعی زده و با حمله به مزارع زیان‌های بسیاری وارد می‌کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: پایش‌های کنترلی برای شناسایی کانون‌های این آفت همچنان ادامه دارد، این میزان مبارزه شامل ۱۳۶ هکتار در گناباد و ۱۰ هکتار در قوچان بوده است، با توجه به بارندگی‌های اخیر در استان، پایش ۲۰۰ هزار هکتار عرصه مستعد آفت ملخ در استان چند بار انجام شده است.

وی همچنین متذکر شد: ملخ بومی خراسان رضوی را شامل ۲ گونه مراکشی و ایتالیایی است و رصد و پایش کانون‌های ملخ که احتمال تکثیر جمعیت این حشره و تبدیل آن به آفت وجود دارد، با جدیت در حال انجام است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی یادآور شد: با این وجود، کشاورزان و باغداران باید هوشیار باشند تا در صورت مشاهده تحرک آفت‌گونه جمعیت ملخ، هرچه سریعتر موضوع را به نزدیکترین اداره شهرستانی جهاد کشاورزی برای مبارزه با این حشره اطلاع دهند.

حلاج‌نیا خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی سریع و به‌هنگام کشاورزان، عشایر و چوپانان موجب می‌شود اقدام سریع و مناسبی در نخستین مرحله شکل‌گیری کانون ملخ انجام شده و مبارزه موثر برای ریشه‌کنی آفت انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه