English

محمد دوستخواه احمدی:

کاشت گیاه کینوا با هدف تامین علوفه دام در باخرز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باخرز خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به این که باخرز یکی از قطبهای دامپروری استان خراسان رضوی به شمار می رود و در حال حاضر ۸۵ درصد علوفه مصرفی دام این منطقه خارج از این شهرستان تامین می شود.

کاشت گیاه کینوا با هدف تامین علوفه دام در باخرز

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد دوستخواه احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باخرز خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: با هدف تامین قسمتی از علوفه دام این شهرستان، گیاه کینوا برای نخستین بار در مزارع مستعد این منطقه کشت شد.

دوستخواه احمدی در ادامه این خبر اضافه کرد: این گیاه در قالب ۲ مزرعه الگویی از نوع دانه ای و علوفه ای، در سطح یک هکتار در  روستاهای "دهبرزو و آویان " از توابع بخش بالا ولایت این شهرستان کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باخرز خراسان رضوی افزود: با توجه به این که باخرز یکی از قطبهای دامپروری استان خراسان رضوی به شمار می رود و در حال حاضر ۸۵ درصد علوفه مصرفی دام این منطقه خارج از این شهرستان تامین می شود.

وی اظهار کرد: کاشت گیاه کینوا می تواند نقش بسزایی در تامین علوفه دام سبک و سنگین این شهرستان داشته باشد و پیش بینی می شود در فصل برداشت این محصول که اوایل شهریور ماه است بیش از ۲ تن در هر هکتار گیاه کینوا از نوع دانه ای و افزون بر ۶۵ تن از نوع علوفه تَر در هر هکتار برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باخرز خراسان رضوی همچنین متذکر شد: باتوجه به کمبود منابع آبی و افت ذخایر زیرزمینی، کشت این گیاه صرفه جویی ۷۵ درصدی در منابع آبی را نسبت به " گیاه یونجه " به همراه داشته است.

دوستخواه احمدی در خاتمه با اشاره به مزایای کشت گیاه کینوا خاطرنشان کرد: مقاوم بودن در مقابل خشکی و شوری، کم آب طلب بودن و کشت آن در مزارع با مقیاس کوچک از مهمترین مزایای کشت این گیاه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه