English

هادی ساربان:

کاشت گیاه شگفت انگیز کینوا در مه ولات

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات بیان کرد: با توجه به بحران آب و به منظور خروج از تک محصولی بودن و به عنوان کشت جایگزین، کاشت این گونه گیاهی، مورد توجه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قرار دارد.

کاشت گیاه شگفت انگیز کینوا در مه ولات

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، هادی ساربان مدیر جهاد کشاورزی مه ولات در خبری اعلام کرد: گیاه کینوا از آن دسته گیاهان کم آب و مقاوم در برابر شوری آب، با خواص شگفت انگیز و گونه‌ای کم آب و مقاوم به شوری و معروف به خاویار گیاهی است.

ساربان در ادامه این خبر اضافه کرد: با توجه به بحران آب و به منظور خروج از تک محصولی بودن و به عنوان کشت جایگزین، کاشت این گونه گیاهی، مورد توجه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات تصریح کرد: مزرعه ذکر شده با اعتبارات ترویج استان و در سطح نیم هکتار کشت شده و کارشناسان جهاد کشاورزی مه ولات با بازدید‌های مستمر و ارائه توصیه‌های لازم، بر روند رشدی گیاه در شرایط آب و هوایی شهرستان، نظارت می‌کنند.

وی همچنین اضافه کرد: ۱۹۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان مه ولات زیرکشت پسته قرار دارد و کاهش کیفیت و کمیت منابع آبی محدودیت کاشت برای بسیاری از محصولات کشاورزی در شهرستان را ایجاد کرده است.

ساربان در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: امید است با بررسی‌های کارشناسی و انجام تحقیقات لازم، زمینه خروج از اقتصاد تک محصولی فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه