English

برای اولین بار در کشور؛

صدور اسناد مالکیت رودخانه‌های هرمزگان

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان ضمن اشاره به 29 پرونده‌ای که در مدت اخیر در این استان به صلح و سازش رسیده است، اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور، اسناد مالکیت رودخانه‌ها در استان هرمزگان صادر شد.

صدور اسناد مالکیت رودخانه‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا، آغاز هفته قوه قضاییه را اضافه کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان در سطح کشور، در اکثر ارزیابی‌ها ازجمله تکریم مراجعان، تعالی فرهنگی، قانون جامع حدنگار، برخورد با جرائم خشن در راستای ارتقاء امنیت و آرامش جامعه رتبه‌های برتر را کسب کرده است.

رئیس دادگستری استان هرمزگان با اشاره به حوزه اموال تملیکی تشریح کرد: بیش از هزار میلیارد تومان کالا در حوزه اموال تملیکی تعیین تکلیف شده است و در مزاید قبلی از 270 میلیارد تومان فروش کل کشور، حدود 210 میلیارد تومان مربوط به استان هرمزگان بود و چنین موضوعی نشان‌دهنده این است که عملکرد اموال تملیکی با ورود دستگاه قضایی بسیار مؤثر شده است.

وی بیان داشت: تاکنون 146 هزار گواهی عدم سو پیشینه الکترونیک در استان هرمزگان صادر شده و این بدین معنا است که این تعداد از افراد خدمات مطلوب دریافت کرده‌اند و همچنین برای اجرای گواهی انحصار وراثت که فرآیندی زمان‌بر است طرح صدور گواهی انحصار وراثت الکترونیک را پیشنهاد داده‌ایم.

قهرمانی ابراز داشت: در استان هرمزگان کمیته نظارت، بازرسی و ارزیابی الکترونیکی را تشکیل دادیم و در همین راستا، همکاران ما تمام انحرافات و خطاها را ارزیابی می‌کنند و تذکرات لازم را ارائه می‌دهند.

وی تأکید کرد: برخی از شعب دادگستری استان هرمزگان، دادخواست‌ها و شکوائیه‌های ارباب‌رجوعان را نگه می‌داشتند و با تأخیر، اختلال ایجاد می‌کردند، به همین دلیل برای رسیدگی به امور ارباب‌رجوع اقداماتی نظیر ارجاع لحظه‌ای و مستمر شکوائیه‌ها در سراسر استان در حال انجام است تا کارهای مردم به‌موقع انجام شود.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: هیئت اندیشه‌ورزان را در دادگستری تشکیل دادیم و با هیئت‌های مختلف برای رفع مشکلات مردم به گفتگو می‌پردازیم.

وی افزود: در مدت اخیر در 29پرونده‌ قصاص توانستیم طرفین را به صلح و سازش رهنمون کنیم و برای نخستین بار در کشور، اسناد مالکیت رودخانه‌ها در استان هرمزگان صادر شد.

وی در پایان بیان داشت: استان هرمزگان در حوزه حفظ و صیانت از حقوق عامه در سطح کشور پیشتاز بوده است و خاستگاه تحول دستگاه قضایی استان هرمزگان، حقوق عامه تلقی می‌شود و بنده حدود دو سالی که به‌عنوان دادستان در هرمزگان مشغول به خدمت بودم به‌صراحت می‌گویم که حدود دو هزار و 160 مکاتبه حوزه حقوق عامه انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه