English

دادستان کرمانشاه در پاسخ به موج:

هرگونه سازه غیر استاندارد در کرمانشاه باید تعیین تکلیف شود/ امنیت امروز کرمانشاه مطلوب نیست ولی از روند کشوری بهتر است

دادستان کرمانشاه گفت: اگر گزارشی از نهادهای ذیربط به ما واصل شود که سازه ای که ساخته شده فاقد استاندارد است، دادستانی جلوی بهره برداری از آن را خواهد گرفت.

هرگونه سازه غیر استاندارد در کرمانشاه باید تعیین تکلیف شود/ امنیت امروز کرمانشاه مطلوب نیست ولی از روند کشوری بهتر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، شهرام کرمی، دادستان کرمانشاه در نشست هفته قوه قضاییه در خصوص حادثه متروپل و وجود تخلفات احتمالی مانند آن در کرمانشاه ابراز داشت: حادثه متروپل، حادثه ای تلخ و اسفناک بود که هزینه های زیادی برای نظام و کشور بدنبال داشت و به همین دلیل اگر گزارشی از نهادهای ذیربط به ما واصل شود که سازه ای که ساخته شده فاقد استاندارد است، فرقی هم ندارد که مسکونی، تجاری، پزشکی و یا اداری باشد، ما جلوی بهره برداری از آن را خواهیم گرفت.

دادستان کرمانشاه افزود: از طرفی تمام نهادهای ذیربط که نظارت بر ساخت سازها را برعهده دارند، مسئولیت دارند که روی استحکام آنها نظارت داشته با شند و اگر تخلفی صورت گرفت، بلافاصله به ما اعلام کنند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت امنیت استان هم گفت: علیرغم اینکه جایگاه استان از نظر برقراری امنیت در کشور خوب است، اما متاسفانه حس امنیت در جامعه وجود ندارد که این مسئله ریشه و علل مختلفی دارد که یکی از آنها اشاعه برخی کلیپ ها در فضای مجازی است که حس ناامنی را بین مردم بوجود می آورد.

وی با اشاره به اینکه امنیت شهروندان، اطفال و بانوان خط قرمز دستگاه قضایی است، گفت: در همین راستا ۴۰۰ مجرم کرمانشاهی که سابقه تیراندازی در درگیری‌ها و قاچاق اسلحه داشتند بیش از چهار و نیم ماه است مرخصی نرفته‌اند و هیچ سازمانی حق تایید مرخصی آنها را ندارد.

کرمی تصریح کرد: مجرمان براساس قانون حق استفاده از مرخصی را دارند اما از آنجاییکه عزم دستگاه قضایی برای برخورد با مزاحمت های خیابانی و درگیری هایی که منجر به ایجاد رعب و وحشت در جامعه می‌شود، جدی است لذا از مرخصی رفتن این مجرمین هم جلوگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط سخت اقتصادی امروز و با وجود افزایش پرونده ها، به دلیل تلاش شبانه روزی و کار کارشناسی شاهد کاهش تعداد پرونده های ثبت شده در دادسرا هستیم، گفت: اوایل سال ۹۹ تعداد ۲۴ هزار پرونده ثبت شده در کرمانشاه داشتیم اما با وجود افزایش ورودی های پرونده به دستگاه قضا، امروز پرونده های ثبت شده ما به ۱۳ هزار رسیده که نشان از تلاش جهادگونه همکاران ما است.

دادستان کرمانشاه رسیدگی به شکایات و دعاوی مردمی و پیگیری حقوق عامه را اصلی ترین وظایف دستگاه قضایی دانست و گفت: حفاظت از امور اراضی و زمین های زراعتی، صیانت از جنگل و مراتع، رودخانه ها، تالاب ها، آب های زیرزمینی، حفاظت از محیط زیست و مهمتر از همه صاحب سند شدن اراضی ملی از وظایف دستگاه قضایی است بطوریکه ۹۰ درصد از اراضی ملی استان سنددار شدند و این موفقیت بزرگ مورد تقدیر مقامات کشوری هم قرار گرفت.

کرمی با اشاره به اینکه سیاست دستگاه قضایی حبس زدایی است و به دنبال این است که تا جایی که ممکن است افراد را دستگیر نکند، افزود: اما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم امنیت مردم خدشه دار شود و با مجرمانی که در درگیری ها با سلاح گرم یا سرد موجب ایجاد رعب و وحشت در جامعه شوند از طریق سه شعبه اختصاصی، با قاطعیت برخورد صورت می‌گیرد.

وی در خصوص پرونده گلیم و گبه کرمانشاه نیز با ۱۳ هزار شاکی اظهار داشت: دستگاه قضا تک تک اموال متهم را شناسایی، توقیف و تبدیل به وجه نقد کرد تا به مالباختگان پرداخت کند و در حال حاضر کلیه شاکیان رقماولیه سرمایه گذاری خود را دریافت کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه