English

محمدجواد ایزدیان:

جغتای دارای رتبه دوم برداشت گندم در خراسان رضوی

مدیر جهاد کشاورزی جغتای بیان کرد: مراکز تضمینی خرید گندم مازاد بر نیاز گندم کاران در این شهرستان آماده دریافت گندم از کشاورزان هستند و یک مرکز جدید خرید گندم هم در آینده‌ای نزدیک در جغتای راه‌اندازی می‌شود.

جغتای دارای رتبه دوم برداشت گندم در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدجواد ایزدیان مدیر جهاد کشاورزی جغتای در خبری اعلام کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب امسال تولید گندم در این شهرستان مطلوب بوده است و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰ هزار تن گندم برداشت شود.

ایزدیان همچنین در ادامه این خبر با بیان این که برداشت گندم در جغتای به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود متذکر شد و گفت: ۱۳۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر برای برداشت گندم پیش‌بینی‌شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: ۹ هزار هکتار سطح مزارع این شهرستان زیر کشت گندم آبی قرارگرفته است و به علت کاهش نزولات جوی از سال‌های گذشته، امسال فقط ۳ هزار هکتار زیر کشت دیم قرار گرفت که به علت کیفیت پایین، برای مصرف دام‌ها برداشت شد.

ایزدیان همچنین اظهار کرد: مراکز تضمینی خرید گندم مازاد بر نیاز گندم کاران در این شهرستان آماده دریافت گندم از کشاورزان هستند و یک مرکز جدید خرید گندم هم در آینده‌ای نزدیک در جغتای راه‌اندازی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی جغتای در ادامه با اشاره به جایگاه جغتای در برداشت این محصول تاکید کرد: جغتای پارسال با برداشت ۱۷ هزار تن گندم از سطح ۹ هزار هکتار موفق به کسب رتبه دوم بین شهرستان‌های خراسان رضوی شده است.

ایزدیان یادآور شد: امسال هم با توجه به قیمت مناسب گندم، شرایط آب و هوایی مطلوب و اقدامات مناسب در زمان کاشت در استفاده از کود‌های ماکرو میکرو و مبارزه با سن غلات افزایش چشمگیری در تولید گندم هم ازنظر کمی و هم کیفی خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه