English

باقر خدادادی:

آغاز برداشت گندم از کشتزارهای تربت جام

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود که نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت.

آغاز برداشت گندم از کشتزارهای تربت جام

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، باقر خدادادی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام در خبری اعلام کرد: برداشت گندم از ۱۰ هزار و ۴۸۰ هکتار از کشتزارهای این محصول آغاز شد.

خدادادی ادامه داد: در سال زراعی کنونی سطح زیر کشت گندم دیم این شهرستان نیز به ۶ هزار هکتار می رسد و بر این اساس انتظار می رود امسال و همزمان با فصل برداشت در هر هکتار به طور میانگین چهار تن و ۸۰۰ کیلوگرم گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام تصریح کرد: در سال زراعی کنونی، کشاورزان این منطقه از کشت مکانیزه گندم در این شهرستان استقبال کردند و افزون بر ۷۰ درصد از مزارع گندم در این منطقه به این روش کشت شده است.

وی همچنین گفت: برای برداشت محصول گندم تربت جام ۸۰ دستگاه کمباین از داخل و ۴۰ دستگاه از خارج منطقه تامین، ضد عفونی و معاینه فنی شده است و برداشت گندم در شهرستان تربت جام اواسط خرداد ماه آغاز می شود و تا اوایل تیر ماه ادامه دارد.

خدادادی متذکر شد: محصول گندم آبی در شهرستان تربت جام افزون بر سه هزار و ۵۰۰ هزار خانوار بهره بردار دارد و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود که نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی با بیان این که این شهرستان به لحاظ سطح زیر کشت و تولید، رتبه نخست گندم کاری استان خراسان رضوی را دارد اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۹ رقم گندم متناسب با اقلیم آب و هوایی این شهرستان در اراضی مستعد تربت جام کشت شده است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام یادآور شد: در سال زراعی جاری، بارش تگرگ و سرمازدگی به پنج درصد مزارع گندم این شهرستان خسارت زد و پیش بینی می شود امسال افزون بر ۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان تربت جام به صورت تضمینی خریداری شود.

خدادادی در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد و گفت: شهرستان تربت جام با ۴۵ هزار هکتار کشتزار و باغ و ۱۱ هزار بهره بردار، از قطب های کشاورزی استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه