English

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم خبر داد:

پیش بینی افزایش ۷۰درصدی تولید گندم در سمیرم

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم از افزایش 70 درصدی تولید گندم در سمیرم خبر داد.

پیش بینی افزایش 70درصدی تولید گندم در سمیرم

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مصطفی طائی با اشاره به اینکه ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان امسال به کشت گندم دیم و آبی اختصاص دارد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال تولید گندم در شهرستان سمیرم ۷۰ درصد افزایش یابد.

وی با حمایت از بخش کشاورزی، امسال سطح زیر کشت گندم در سمیرم، افزایش ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.     

این مقام مسئول بیان داشت: حمایت دولت از گندم کاران در زمینه خرید تضمینی گندم و اعلام نرخ جدید خرید تضمینی گندم، اقدامات ترویجی جهاد کشاورزی و فروش بذر‌های اصلاح شده به کشاورزان به نرخ دولتی موجب شد کشاورزان امسال برای کاشت گندم رغبت بیشتری پیدا کنند.

وی به استفاده از فناوری‌های روز برای کاشت محصول اشاره کرد و گفت: سمپاسی به روش هوایی به وسیله پهباد برای نخستین بار در سمیرم در حال اجراست که این روش سم پاشی برای کشاورز مقرون به صرفه و در زمان کمتری انجام می‌شود.

 طائی افزود: سمپاشی به صورت هوایی با پهباد نسبت به سمپاشی به صورت زمینی با تراکتور مزایایی شامل صرفه جویی در وقت، بالا رفتن سرعت سمپاشی، کاهش مصرف و مدیریت مصرف سموم در مزارع، تولید محصول سالم، کاهش هزینه‌های تولید و آب در دیم زار‌ها و حفظ محیط زیست را دارد.

رئیس جهاد کشاورزی سمیرم گفت: استفاده از روش‌های نوین در کشاورزی راندمان تولید را بالا می‌برد و از هدر رفت زمان، منابع آبی و نیروی کار جلوگیری می‌شود. شهرستان سمیرم با ۲۲ هزار هکتار زراعت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب مرکز استان واقع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه