English

محمد دوستخواه احمدی:

خسارت سیل و تگرگ به بخش کشاورزی باخرز، ۱۴۰ میلیارد ریال می باشد

مدیر جهاد کشاورزی باخرز بیان کرد: بارش باران شدید چند روز گذشته در این شهرستان به ۶ تن علوفه دام به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال در این شهرستان نیز خسارت وارد کرده است.

خسارت سیل و تگرگ به بخش کشاورزی باخرز، ۱۴۰ میلیارد ریال می باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد دوستخواه احمدی مدیر جهاد کشاورزی باخرز در خبری اعلام کرد: بارانهای بهاری چند روز گذشته و جاری شدن سیل موجب شد ۱۴۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی، باغها و راههای این شهرستان خسارت وارد شود.

دوستخواه احمدی در ادامه افزود: مساحت باغها و زمینهای کشاورزی این شهرستان ۱۵ هزار و ۳۳۰ هکتار است و ۱۳۵ هکتار از گستره باغی و  ۷۵۰ هکتار از بخش زراعی محصولات آبی و دیم این شهرستان دچار خسارت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز همچنین اضافه کرد: بارش باران شدید چند روز گذشته در این شهرستان به ۶ تن علوفه دام به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال در این شهرستان نیز خسارت وارد کرده است.

وی در ادامه این خبر تصریح کرد: بارانهای بهاری به ۱۲ رشته قنات، سه هزار و ۵۰۰ متر کانال و به ۴۲ هزار متر مربع جاده بین مزراع این شهرستان، افزون بر ۳۳ میلیارد ریال خسارت زد.

دوستخواه اظهار کرد: خسارتهای وارد شده به مزارع کشاورزی و باغهای این شهرستان بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد بوده که باعث کاهش عملکرد ۷۷ درصدی در بین محصولات زراعی و ۷۱ درصدی در سطح باغهای این شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز یادآور شد: باتوجه به شدت و حجم زیاد بارندگی‌های هفته گذشته در باخرز، برآورد خسارت از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان در حوزه های مختلف همچنان ادامه دارد.

دوستخواه احمدی خاطرنشان کرد: ۸۴ درصد جمعیت شهرستان باخرز به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و این شهرستان با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی و افزون بر پنج هزار هکتار باغ، هشت هزار بهره‌بردار در حوزه کشاورزی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه