English

احسان کریمی:

خسارت سیل به شهرستان تربت حیدریه بیش از ۱۱ میلیارد تومان می باشد

معاون فرمانداری تربت حیدریه بیان کرد: این خسارت ها به حوزه های مختلف کشاورزی، راه، معابر شهری تربت حیدریه و بخش رخ و کدکن وارد شد.

خسارت سیل به شهرستان تربت حیدریه بیش از ۱۱ میلیارد تومان می باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، احسان کریمی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت حیدریه در خبری عنوان کرد: میزان خسارت وارده ناشی از بارندگی اخیر و وقوع سیل به بخش شهری و روستایی این شهرستان را ۱۱ میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان می باشد.

کریمی در ادامه این خبر با اشاره به مناطق خسارت دیده این شهرستان متذکر شد: این خسارت ها به حوزه های مختلف کشاورزی ، راه، معابر شهری تربت حیدریه و بخش رخ و کدکن وارد شد.

معاون فرمانداری تربت حیدریه اضافه کرد: در بخش کشاورزی خسارت ناشی از تگرگ و سیل در بخش رخ هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برآورد شد که ۸۲ هکتار مزرعه گندم،۱۱۰هکتار مزرعه چغندر، پنج هکتار یونجه‌کاری ، پنج هکتار زعفرانکاری،۲واحد اماکن دامی، ۱۵ رشته قنات و ۹کیلومتر جاده بین مزارع را شامل شده است.

وی در ادامه این اطلاع رسانی افزود: همچنین خسارت سیل در بخش کدکن نیز ۵۵۰ میلیون تومان برآورد شد که ۲ رشته قنات،۲۰هکتار مزارع گندم و جو و پنج هکتار مزارع چغندر قند را شامل گشت.

معاون فرمانداری تربت حیدریه تصریح کرد: در بخش آب و فاضلاب خسارت وارد شده ناشی از سیل در خط انتقال مجتمع امام علی(ع)روستای حصار  ۲۰۰ میلیون تومان، خط انتقال روستای اسدآباد ۳۰۰ میلیون تومان، شبکه توزیع روستای کلاته سم ۲۵ میلیارد تومان و خط انتقال بایگ ۵۰۰ میلیون تومان بود.

کریمی خاطرنشان کرد: به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای خساراتی شامل آبشستگی محور رباط سنگ-اسدآباد به میزان ۸۰۰ میلیون تومان، محور سرهنگ -حصار-یزدان ۸۰میلیون تومان و محور کدکن به میزان ۱۳۰میلیون تومان وارد شد.

شایان ذکر است که: بارندگی شدید عصر دوشنبه این هفته در شهرستان تربت‌حیدریه آغاز و تا روز چهارشنبه ادامه داشت و  موجب جاری شدن سیل در این شهرستان شد و به گزارش هواشناسی تربت‌حیدریه میزان بارندگی در این شهرستان ۲۹.۸ میلیمتر بوده است و شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌  مشهد قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه