English

اجرای طرح “شهربانو” با هدف توسعه تبلیغ و ترویج فرهنگ و عفاف در شهر قم

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم از اجرای طرح “شهربانو” با هدف توسعه تبلیغ و ترویج فرهنگ و عفاف در شهر قم خبر داد.

اجرای طرح “شهربانو” با هدف توسعه تبلیغ و ترویج فرهنگ و عفاف در شهر قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی کلانترزاده در نشست قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی که به میزبانی شهرداری قم برگزار شد، گفت: ۲۰۶ فعالیت با موضوع عفاف و حجاب در مجموعه‌ها و مأموریت‌های مرتبط با شهرداری قم شناسایی شده و امیدواریم با هم‌افزایی با سایر متولیان بتوانیم از ظرفیت‌های موجود برای رفع دغدغه‌ها و پیشبرد اهداف مورد نظر در حوزه حجاب و عفاف استفاده شود.

وی از برنامه‌ریزی شهرداری قم برای نقش‌آفرینی در حوزه حجاب و عفاف با انجام ۲۰۶ فعالیت مختلف خبر داد و گفت: اجرای طرح شهربانو به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری به‌منظور معرفی الگوهای برتر در عرصه‌های مختلف با مشارکت دستگاه‌ها و مجموعه‌های مردمی دنبال خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم اضافه کرد: بر اساس وظایفی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ۱۰ وظیفه اصلی برای شهرداری قم در حوزه حجاب و عفاف آورده شده است که سازمان‌ها و مناطق شهرداری قم در این رسالت‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی ارائه خدمات مجموعه‌های مختلف شهرداری قم به مردم را از ظرفیت‌های قابل برای ترویج عفاف و حجاب دانست و تصریح کرد: به عنوان مثال در ۷۰ درصد زائران عرب زبان از طریق پایانه‌ی مرکزی مسافربری شهرداری وارد شهر می شوند و می توان با استفاده از ظرفیت سازمان پایانه‌ها نسبت به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و آشنایی عرب زبانان با فرهنگ قم اقدام کرد که در این راستا برپایی نمایشگاه، تذکر به مسافران و تدوین شیوه نامه مسافر به همت سازمان پایانه‌ها دنبال شده است.

کلانترزاده در ادامه ظرفیت‌های مجموعه معاونت خدمات شهری با ۶ سازمان و دو اداره کل را یادآور شد و گفت: بررسی بهسازی بوستان‌های ویژه بانوان درحال دنبال شدن است و همچنین مباحث مربوط به طرح بوستان تراز انقلاب اسلامی به‌صورت پایلوت در شهر قم مراحل مطالعاتی خود را طی می‌کند که با توجه به اینکه قم در سرانه فضای سبز شهری رتبه سوم کشور را دارد، باید دستگاه‌ها نیز کمک و مشارکت داشته باشند تا الگوی مناسبی در این زمینه در سطح کشور باشیم.

وی ادامه داد: در سازمان زیباسازی نیز به دنبال مردمی شدن ترویج نمادهای حجاب و عفاف هستیم و دراین راستا موضوع المان‌ها، دیوارنگارها‌، نورپردازی‌ها و دیوارنگاشته‌ها در جشنواره شهرنگار در دوره‌های سالانه دنبال می شود که هنرمندان سراسر کشور طرح و ایده ارائه کرده و برنامه‌ریزی لازم به‌منظور اجرا و نمایش آن انجام می‌پذیرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم گفت: در حوزه معماری و شهرسازی، وزارت راه و شهرسازی برای تدوین قوانین رسالت مهمی دارد و ما نیز در این راستا تلاش می کنیم تا از چهره دینی شهر صیانت کنیم.

وی ادامه داد: پژوهشکده شهرداری حمایت از پایان نامه‌های مرتبط با حجاب و عفاف را دنبال می‌کند و در این راستا مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری و شورای شهر نیز مشارکت دارند.

کلانترزاده گفت: با همکاری سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم نیز صفحه‌ای در پرتابل جامع شهرداری ایجاد شده تا الگوهای برتر در حوزه حجاب و عفاف را در این صفحه به نمایش بگذاریم.

وی از اجرای طرح نشان شهربانو با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف خبرداد و گفت: در مجموعه‌های مختلف برترین‌ها را در شهر قم به عنوان شهربانو معرفی کنیم تا بتوانیم الگوهای حجاب و عفاف را در جامعه ترویج دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه