English

رویدادهای فرهنگی اشتراکات و ظرفیت‌های شهرهای مذهبی را افزایش می‌دهد

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از افزایش اشتراکات و ظرفیت‌های شهرهای مذهبی با برگزاری رویدادهای فرهنگی خبرداد.

رویدادهای فرهنگی اشتراکات و ظرفیت‌های شهرهای مذهبی را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی کلانترزاده در حاشیه برگزاری هفته فرهنگی گردشگری شیراز در قم، برگزاری هفته‌های فرهنگی را اقداماتی مناسب و ارزشمند در بین شهر و کشورها با اشتراکات در حوزه‌های گوناگون در سطح ملی و بین‌المللی دانست و اظهار داشت: به‌واسطه رسالت گسترده شهرداری‌ها در حوزه فرهنگ شهروندی، بستری خوب و مناسبی برای برگزاری رویداد فرهنگی و اجتماعی فراهم‌شده است.

وی افزود: در ایام دهه‌ کرامت و همزمان با سالروز گرامیداشت امامزاده‌ احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع) طبق تفاهم‌نامه‌ای که در استان‌های زیارتی قم، مشهد و شیراز در دو سال گذشته در حوزه اجرای فعالیت‌های گردشگری و فرهنگی منعقد شد، نخستین رویداد فرهنگی گردشگری شیراز از ۱۷ خردادماه در قم  آغاز به کار کرده است.

به گفته مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، با توجه به دهه کرامت از میلاد کریمه اهل‌بیت (س)، گرامیداشت احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع) تا میلاد امام رئوف حضرت علی بن موسی رضا(ع)، هفته فرهنگی شیراز برای تقویت اشتراکات و ظرفیت‌های مشترک دو شهر مذهبی و زیارتی رقم خورده است.

وی با اشاره به برگزاری هفته‌های فرهنگی قم در مشهد مقدس در سال‌های گذشته عنوان کرد: به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه(س)و  روز قم هفته فرهنگی گردشگری قم در آینده در شیراز برگزار خواهد شد.

کلانترزاده خاطرنشان کرد: بعد از رفع  محدودیت‌های کرونایی، برگزاری هفته فرهنگی در  ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، هنری با انجام کارهای مشترک در زمینه معرفی شهرها،  گامی در جهت توسعه توریسم مذهبی خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه