English

هادی قوامی:

تحقق درآمد‌های مالیاتی در شناسایی مؤدیان جدید

معاون وزیر اقتصاد بیان کرد: قانون اصلاح ارزش‌افزوده، مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع درآمد‌ها به‌عنوان قوانینی شناخته می‌شود که می‌تواند به درآمد مالیاتی برای تأمین بودجه کمک کند.

تحقق درآمد‌های مالیاتی در شناسایی مؤدیان جدید

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، هادی قوامی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر امور اقتصادی و دارایی در سخنانی بیان کرد: درآمد‌های مالیاتی سال ۱۴۰۰ تقریباً ۱۰۷ درصد محقق شد که پیش‌بینی می‌شود در بودجه امسال نیز اتفاقات قابل‌توجهی در این زمینه رخ دهد.

قوامی این سخنان را در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی قوچان اظهار کرد و ادامه داد: تحقق درآمد‌های مالیاتی در شناسایی مؤدیان جدید، جلوگیری از فرار مالیاتی و اصلاح سامانه‌ها مؤثر است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: قانون اصلاح ارزش‌افزوده، مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع درآمد‌ها به‌عنوان قوانینی شناخته می‌شود که می‌تواند به درآمد مالیاتی برای تأمین بودجه کمک کند.

وی افزود: قانون بهبود فضای کسب‌وکار در مجلس یازدهم در ۸ ماه گذشته به‌صورت جدی در حال پیگیری بود که از این طریق بسیاری از مجوز‌ها تسهیل شد و تاکنون نزدیک به هزار و ۳۰۰ مجوزی که باید در درگاه ملی ساماندهی شود، به انجام رسیده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی متذکر شد: پیش ‌از این یک سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی کار خود به ۴۵۰ روز زمان نیاز داشت، اما در حال حاضر مجوز‌های ثبت محور به‌راحتی ثبت و به‌سرعت تعیین تکلیف می‌شوند، مجوز‌های تائیدمحور نیز محدود بوده و برای راه‌اندازی نیازمند استاندارد‌هایی است.

وی یادآور شد: افرادی که طرح‌های دانش‌بنیان داشته و برای اجرای آن با محدودیت تسهیلات مواجه‌اند می‌توانند از این تبصره برای ایجاد طرح‌های خود استفاده کنند، بخشی از مطالبات نمایندگان مجلس از وزارت اقتصاد به گرفتاری‌های جرائم و معوقات مالیاتی بنگاه‌های تولیدی مربوط است که برای بررسی شکایات و بخشش در این زمینه موضوع در هیئت عالی مالیاتی مطرح می‌شود.

قوامی خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف شدن پروژه‌های ردیف دار، چالش دهک بندی یارانه‌ها، قوانین گمرکی و تأمین اهداف نمایندگان در زمینه تصویب قوانین از دیگر خواست‌های نمایندگان مجلس از وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه