English

احمدرضا مدبرنیا:

شناسایی بدهکاران مالیاتی میلیاردی در خراسان رضوی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی بیان کرد: در راستای شناسایی بدهکاران مالیاتی استان؛ اداره‌ای در حوزه فرار مالیاتی در خراسان رضوی تشکیل شده است.

شناسایی بدهکاران مالیاتی میلیاردی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، احمدرضا مدبرنیا مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: ۱۲ بدهکار مالیاتی میلیاردی در خراسان رضوی شناسایی و از فرار مالیاتی آنها جلوگیری شد.

مدبرنیا در ادامه این خبر اضافه کرد: در این راستا اداره‌ای در حوزه فرار مالیاتی در خراسان رضوی تشکیل شده است که فعالیتهای خوبی انجام داده و با شناسایی این افراد اقدامات لازم در مورد وصولی بدهی آنان صورت گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی اظهار کرد: در خصوص اقدامات انجام شده در سال جاری و میزان موفقیت در اخذ مالیات از شرکتهای بزرگی که مالیات خود را به خارج از استان پرداخت نیز باید گفت که در سال گذشته ۴۳ پرونده در این خصوص وجود داشت که هم اکنون در حال وصول مالیات از ۲۵ پرونده هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: هفت پرونده نیز مربوط به مودیان بزرگی است که مبلغ وصولی سهم استان از مالیات این شرکتها هر ماه در خزانه استان قرار می گیرد و البته لازم به ذکر است پرونده مالیاتی هیچ شرکتی که در خراسان رضوی فعال باشد از استان خارج نشده است.

مدبرنیا متذکر شد: از مردم و فعالان اقتصادی تقاضا می شود در صورت اطلاع از فعالیتهای دلالی و فرارهای مالیاتی، مراتب را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۲۶ اطلاع دهند تا با افرادی که فرار مالیاتی دارند به شدت برخورد شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی افزود: افزایش درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور قرار است از افزایش کوشش مالیاتی، مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید که در بخش خاکستری اقتصاد فعالیت می کنند تامین شود.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین این افزایش درآمدها قرار است با واحدیابی‌های سیستماتیک، میدانی و نیز با اجرای برخی پایه‌های مالیاتی جدید بدون فشار بر مودیان رسمی و تولید کنندگان واقعی تامین شود.

مدبرنیا در خاتمه خاطرنشان کرد: سهمیه بودجه خراسان رضوی تعیین‌ شده است و هیچ ارتباطی به بازگشت پرونده مالیاتی شرکت‌ها به داخل استان ندارد و در واقع ما اکنون بیش از درآمدی که ایجاد می‌کنیم از بودجه سهم می‌بریم و ارتباطی بین میزان مالیات پرداخت‌شده و میزان سهم بری استان‌ها از بودجه دولت وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه