English

جواد حسینی:

رعایت اصول پیشگیری بیماری آبله میمونی شبیه کووید ۱۹ است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: اگر احتمال بروز و تهدید در این زمینه باشد باید تیم‌های واکنش سریع شکل بگیرد و خوشه‌های محتمل بیماری کنترل شود و آبله میمونی مانند کرونا یک بیماری ویروسی است اما گستردگی آن را ندارد.

رعایت اصول پیشگیری بیماری آبله میمونی شبیه کووید ۱۹ است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری عنوان: بخشنامه‌هایی با هدف پیشگیری و مقابله با بیماری آبله میمونی و جلوگیری از ورود آن به کشور به مبادی‌های ورودی استان خراسان رضوی از جمله فرودگاه و مرزهای زمینی ابلاغ شده است.

حسینی در ادامه تصریح کرد: در گذشته شیوع ویروس آبله میمونی در آفریقای مرکزی و غربی اتفاق می‌افتاد اما اکنون تایید ظهور این بیماری در آمریکا و آفریقا و برخی از کشورهای اروپایی باعث شده که موضوع حساسیت زیادی پیدا کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: رعایت اصول پیشگیری در زمینه بیماری آبله میمونی هم شبیه کووید ۱۹ است و هنوز مورد محتمل درباره آبله میمونی در کشورمان و استان خراسان رضوی گزارش نشده است

وی تصریح کرد: اگر احتمال بروز و تهدید در این زمینه باشد باید تیم‌های واکنش سریع شکل بگیرد و خوشه‌های محتمل بیماری کنترل شود و آبله میمونی مانند کرونا یک بیماری ویروسی است اما گستردگی آن را ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین: یادآور شد و با توجه به این که این بیماری از انسان به انسان انتقال می‌یابد می‌تواند از طریق مسافرانی که وارد کشور می‌شوند به ایران نیز وارد شود.

حسینی خاطرنشان کرد: انتقال این ویروس هم از طریق مایعات بدن، ضایعات پوستی و قطرات تنفسی صورت می گیرد و هنوز هیچ مورد گزارشی از بیماری آبله میمونی در کشورهای همسایه استان گزارش نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه