English

جواد اعتضادی:

برداشت گندم از ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار مزارع تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: برای برداشت محصول گندم تایباد ۳۸ دستگاه کمباین از داخل و خارج منطقه تامین، ضد عفونی و معاینه فنی شده است.

برداشت گندم از ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار مزارع تایباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد در خبری اعلام کرد: برداشت گندم از ۶  هزار و ۸۰۰ هکتار از کشتزارهای این محصول در شهرستان تایباد واقع در شرق خراسان رضوی آغاز شد.

اعتضادی در ادامه این خبر اضافه کرد: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم دیم این شهرستان نیز به سه هزار هکتار می رسد و بر این اساس انتظار می رود امسال و همزمان با فصل برداشت در هر هکتار به طور میانگین چهار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: در سال زراعی جاری، کشاورزان این منطقه از کشت مکانیزه گندم در این شهرستان استقبال کردند و افزون بر سه هزار و ۹۵۰ هکتار از مزارع گندم در تایباد به این روش کشت شده که ۵۰ درصد کشتزارهای گندم این منطقه است.

وی متذکر شد: برای برداشت محصول گندم تایباد ۳۸ دستگاه کمباین از داخل و خارج منطقه تامین، ضد عفونی و معاینه فنی شده است و برداشت گندم در شهرستان تایباد اوایل خرداد ماه آغاز می شود و تا اواخر این ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد یادآور شد: محصول گندم آبی در شهرستان تایباد افزون بر ۲ هزار خانوار بهره بردار دارد و پیش بینی می‌شود امسال ۲۸ هزار تن در این شهرستان تولید شود که نسبت به سال گذشته ۱۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

اعتضادی در خاتمه خاطرنشان کرد: این شهرستان یکی از قطبهای تولید غلات در استان خراسان رضوی است و در سال زراعی جاری پنج رقم گندم متناسب با اقلیم آب و هوایی این شهرستان در اراضی مستعد تایباد کشت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه