English

رئیس کل دادگستری مازندران تأکید کرد:

ضرورت پیشگیری مسئولانه از وقوع جرم

رئیس کل دادگستری مازندران درجلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران بر ضرورت پیشگیری مسئولانه از وقوع ا نواع جرم به دور از اقدامات صوری، فرمالیته و غیر مؤثر تأکید کرد.

ضرورت پیشگیری مسئولانه از وقوع جرم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری اظهار داشت: همه ما به عنوان خدمتگزار مردم، مسئولیت شرعی و قانونی داریم نسبت به انجام اقدامات پیش‌گیرانه‌ اقدام کنیم و با یک برنامه عملیاتی مانع از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شویم.

وی با ابراز تأسف از افزایش آمار برخی آسیب‌های اجتماعی در چند سال اخیر ادامه داد: متأسفانه از سال1390 تاکنون شاهد افزایش 55درصدی آمار طلاق و کاهش بیش از 40 درصدی ازدواج در استان بودیم و بنابراین باید در حهت رفع این آسیب که موجب تشکیل بسیاری از پرونده‌ها و تحمیل هزینه سنگین به مردم و دولت می‌شود برنامه‌ریزی و اقدام مؤثر صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: همه دستگاه های مرتبط اعم از بهزیستی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، معاونت اجتماعی استانداری و... باید پای کار بیایند و با برنامه‌های جامع عملیاتی از فرصت‌ها استفاده کنند و نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام عاجل کنند.

وی، خانه، مدرسه و جامعه  را سه ضلع اصلی فرآیند آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: همکاری این سه نهاد در تعلیم و تربیت نسل آینده، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از فرهنگ‌سازی برخی انحرافات اجتماعی و کم ارزش کردن نهاد خانواده بسیار لازم و ضروری است.

حجت الاسلام اکبری بیان داشت: در این بین نقش آموزش و پرورش که به نوعی گسترده‌ترین دستگاه فرهنگی کشور است و به طور مستقیم جمعیتی بزرگ را تحت پوشش قرار داده بسیار مهم است چون ضمن آنکه این مجموعه ابزارهای لازم برای تنظیم و یا کنترل آسیب‌های اجتماعی را دارد، می‌تواند از ساعات و سال‌ هایی که دانش آموزان در مدرسه حضور دارند استفاده کرده و برای مقابله با آسیب‌ها برنامه‌ریزی کند.

وی به مطالبه‌گری در ادارات و سازمان‌ها نیز اشاره کرد و ابراز داشت: آسیب‌های اجتماعی نیازمند مطالبه‌گری است و مطالبه‌گری مدیران از مجموعه تحت نظر خود و همچنین مطالبه‌گری خبرنگاران و رسانه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی از مسئولان و تلاش برای یافتن راهکارهای کاهش آن بسیار مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی