English

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران:

ضرورت ایجاد تحول در روشها و مدلهای تربیتی/ با سپردن نقش ها به دانش آموزان از آسیبها پیشگیری کنیم

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در کارگاه هم اندیشی گروه کیفیت بخشی فعالیتهای پرورشی استان مازندران گفت: با سپردن نقش ها به دانش آموزان، از آسیبها پیشگیری کنیم.

ضرورت ایجاد تحول در روشها و مدلهای تربیتی/ با سپردن نقش ها به دانش آموزان از آسیبها پیشگیری کنیم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمد شعبانی در کارگاه هم اندیشی گروه کیفیت بخشی فعالیتهای پرورشی استان مازندران که صبح امروز در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد با بیان اینکه مفهوم تربیت یک مفهوم عام است، اظهار داشت: در تمام صفحات سند تحول از کلمه تربیت نام برده شده و معلم را به عنوان یک مربی قلمداد کرده است و از این رو تمام ارکان مدرسه از نیروی انسانی تا حتی درب و دیوارهای مدرسه و کلاس درس نمادهای تربیتی هستند و مسابقات حوزه پرورشی تنها ابزارهایی برای تربیت هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید نقشها را در مدارس به دانش‌آموزان واگذار کنیم، ادامه داد: کاهش آسیب‌های اجتماعی از همین جا شروع می شود و اگر هم بتوانیم یک فرد را نجات دهیم در آن صورت می توانیم بگوییم که کار تربیتی کردیم و در عصر جدید لازم است تا مدلها و روشهای تربیتی را متحول کنیم و با استفاده از تمام ظرفیتها جلوی آسیبهای اجتماعی را بگیریم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران کتاب در مسیر تربیت را نقشه راه فعالیتهای پرورشی در مدارس و تصریح کرد: بخشنامه هایی که به مدارس می رود تنها جنبه یادآوری دارد و در همین راستا و برای کاهش بوروکراسی اداری به جز گزارشات آماری تمام گزارش نویسی ها را لغو کردیم و چرا که به کار میدانی و بازدیدهای در صحنه اعتقاد داریم.

وی با اشاره به تغییر رویکرد در روشها و مدلهای اجرایی برنامه های پرورشی در استان خاطرنشان ساخت: طرح ملی لاله های روشن به علت تغییر رویکرد و به روزرسانی یادواره های شهدای دانش آموزی در مدارس، یکی از شاخص ترین برنامه های حوزه پرورشی در استان و کشور است و چرا که با توجه به سلایق دانش‌آموزان به روز رسانی شد و به همین علت تاکنون 200 هزار کلیپ در کانال کشوری لاله های روشن بارگذاری شده است.

شعبانی با اعلام این خبر که دبیرخانه کشوری 4 طرح ملی حوزه پرورشی در استان مازندران مستقر شده است گفت: این نشان از اعتماد وزارت آموزش و پرورش به تیم معاونت پرورشی در استان است.به همین جهت همه ما مسئول کاری سخت و سنگین هستیم و متأسفانه بسیار کم دیده  شویم.

وی اذعان داشت: تمرکز دستگاه تعلیم و تربیت بیشتر بر روی مسائل درسی و کنکور است و این موضوع باعث شده تا مربیان و معاونین پرورشی علی رغم فعالیتهای بسیار زیاد تربیتی، به ندرت دیده شوند و از طرفی فعالیتهای فرهنگی دیربازده است و این نیز مزید بر علت شده است از این رو کار در این حوزه از ظرافتهای خاصی برخوردار است که باید با خلاقیت، درایت و حساسیت در آن وارد شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه