English

کلانتریان عنوان کرد:

بدهکاری میلیاردی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی دزفول

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: طبق اسناد، بیمه‌ها ۶۸۵ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی دزفول بدهی دارند که برای انجام بهتر امور باید هرچه سریعتر پرداخت شوند.

بدهکاری میلیاردی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی دزفول

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مهرداد کلانتریان در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی دزفول و مسوولان محلی در محل ستاد مرکزی این دانشگاه گفت: درمان پیشانی و خواسته به حق تمام اقشار جامعه بوده و تمام توان دانشگاه در درمان خلاصه می‌شود.
وی بر ضرورت پیشگیری و بهداشت محور بودن فعالیت‌های دانشگاه تأکید کرد و افزود: ۶۶۰ تخت ثابت فعال در بیمارستان های حوزه  دانشگاه علوم پزشکی فعال است که از این تعداد  ۴۲۵ تخت در بیمارستان بزرگ، ۱۱۱ تخت در بیمارستان نبوی و ۱۱۰ تخت در بیمارستان چهارم شکاری فعال هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه ۵۳۵ تخت به صورت شبانه روزی در بیمارستان بزرگ دزفول فعالند، اظهارداشت: درواقع این بیمارستان به یک بیمارستان بزرگ تبدیل شده و باید خدمات کمیاب در آن ارائه شود.
وی افزود: اورژانس‌های بیمارستانی حساس هستند، با توجه به اینکه بالاترین آمار مرگ ومیر در ایران را  بیماران قلبی عروقی تشکیل می دهند می‌طلبد بخش‌های آنژیوگرافی و قلب فعال باشند که در بیمارستان بزرگ دزفول  قابل اجرا است.
کلانتریان با بیان اینکه کسری‌هایی به علت بالارفتن ارز ایجاد شده که در حال رفع است، گفت: سیاست دولت در بخش درمان استفاده از بخش خصوصی و جذب منابع این بخش است که حمایت از بخش خصوصی باید  مدنظر باشد و راهکاری برای جذب مشارکت بخش خصوصی و خیرین یافت شود.
 وی ادامه داد: برای جلب مشارکت بخش خصوصی با شورای شهر مشاوره و نشست هایی برگزار شده تا  اقداماتی که در درمانگاه‌ها قابل انجام است را به این مراکز بسپاریم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول سهولت در ارائه خدمات و صدور مجوزها را از برنامه های این دانشگاه دانست و بیان کرد: برخی خدمات باید به بخش خصوصی سپرده شود تا دولت به اهداف بلندتر خود برسد.
وی با انتقاد از برخی دخالت‌ها در بخش پزشکی افزود:  این دخالت‌ها عوارضی ایجاد می‌کند که در حال توانمندکردن قشرهای پروانه دار در این حوزه هستیم تا دخالت افراد بی صلاحیت درمباحث پزشکی کمتر شود.
کلانتریان گفت: فعالیت فوریت‌های پزشکی اهمیت زیادی دارد؛ از نظر پرداختی، کارانه، حق لباس و  حقوق عقب افتادگی داشتیم که با پیگیری های انجام شده منابع زیادی از وزارت بهداشت جذب شد.
وی افزود: ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت و بهسازی ساختمان فوریت‌های پزشکی، ۳۵ میلیارد ریال برای اورژانس هوایی و ۱۲ میلیارد ریال برای ترمیم و تکمیل ناوگان اورژانس جذب و چهار ماه کارانه پرسنل اورژانس و ۶ ماه جیره غذایی آنها پرداخت شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول بر ضرورت افزایش سطح خدمات فوریت‌های پزشکی تاکید کرد و گفت: سطح بندی ارائه خدمات در کشور به درستی رعایت نشده است.

وی افزود: باید بتوانیم بهترین، در دسترس ترین و ارزان ترین خدمات را در جای مناسب ارائه کنیم البته درمان باید از نظر اقتصادی به صرفه باشد.

کلانتریان با بیان اینکه قوی تر کردن ناوگان فوریت‌ها بهترین توجه به سطح بندی و خدمت به مردم است، اظهارداشت: اگر بتوانیم بیمار را در کمترین زمان ممکن توسط فوریت‌ها به بیمارستان مجهز بفرستیم بهترین خدمت را ارائه کردیم.

وی توزیع عادلانه خدمت را ارائه خدمات اورژانس در لحظه به مردم دانست و افزود: این امر با قوی‌تر کردن امکانات فوریت‌ها امکان پذیر است که در این راستا رایزنی‌هایی انجام شده تا سهم دزفول بیشتر شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به اینکه در حال تجهیز آمبولانس‌ها هستیم، گفت: پرسنل اورژانس ۱۱ ماه کارانه عقب مانده داشتند که چهار ماه کارانه عقل افتاده آنها پرداخت شد.
وی از پرداخت ۲۰ میلیارد ریال کارانه پرسنل اورژانس و ۱۲ میلیارد ریال کارانه پزشکان این بخش خبر داد و افزود: بیمارستان دزفول از نظر تخت کودک فقیر است؛ اخیرا  مجوز اضافه کردن ۱۲  تخت اطفال گرفته شده که با جذب نیروی انسانی راه اندازی خواهند شد.
کلانتریان با بیان اینکه برای اضافه کردن این تخت‌های بیمارستانی به حدود ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: اکنون چهار تخت فعال آی سی یو اطفال در بیمارستان بزرگ دزفول داریم که اگر بتوانیم این تعداد را به ۱۰ تا ۱۲ تخت برسانیم قسمت اعظم مراجعه بیماران  به استان کاهش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در بخش سوختگی نیز در دزفول فقیر هستیم، افزود: مراحل ساخت این بخش انجام شده که به علت شیوع کرونا به بخش آس سی یو اختصاص یافت؛ برنامه داریم امسال این بخش را نیز راه اندازی کنیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول به کمبود بخش اعصاب و روان با وجود بیماران زیاد در دزفول نیز اشاره و اظهار امیدواری کرد با مساعدت ریاست دانشگاه تا ۶ ماه آینده شاهد راه اندازی بخش مردان در دزفول باشیم.

وی به افزایش ۳۰ دستگاه دیالیز برای اولین بار به صورت یکجا به بیمارستان بزرگ دزفول نیز اشاره کرد و افزود: یک دستگاه دیالیز اختصاصی در حال جذب است.

کلانتریان بیان کرد: یک دستگاه اکسیژن ساز برای بلوک زایمان به ارزش ۲۰ میلیارد ریال با ارز دولتی نیز در حال پیگیری است.
وی افزود: برای تامین دستگاه اکسیژن ساز، ۱۳۰ میلیارد ریال  در حال جذب است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه