English

حجت الاسلام اکبر احمد پور فدکی:

واگذاری مجتمع سنگ آهن خواف به بخش خصوصی، مانع توسعه منطقه است

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجتمع سنگ آهن سنگان خواف نقش راهبری را در توسعه اکتشاف و استخراج سنگ آهن در این منطقه دارد که در صورت واگذاری اش به بخش خصوصی از انجام ماموریت‌های محوله خود باز می ماند.

واگذاری مجتمع سنگ آهن خواف به بخش خصوصی، مانع توسعه منطقه است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام  اکبر احمد پور فدکی نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: واگذاری مجتمع سنگ آهن سنگان خواف به عنوان تنها معدن دولتی فعال این شهرستان به بخش خصوصی مانع توسعه منطقه است و مسوولان و دولتمردان باید از انجام آن خودداری کنند.

حجت الاسلام احمدپورفدکی در ادامه اضافه کرد: مجتمع سنگ آهن سنگان خواف به نمایندگی از سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و به نیابت از دولت، بر فعالیتهای شرکتهای سرمایه گذار معدنی بخش خصوصی در زمینه انجام تعهدها، ساخت کارخانه و مسوولیتهای اجتماعی و زیرساختی معدنی نظارت دارد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار همچنین اظهار کرد: مجتمع سنگ آهن سنگان خواف نقش راهبری را در توسعه اکتشاف و استخراج سنگ آهن در این منطقه دارد که در صورت واگذاری اش به بخش خصوصی از انجام ماموریت‌های محوله خود باز می ماند.

وی افزود: باید فعالیت این معادن به عنوان یک وظیفه حاکمیتی و نظارتی همچنان توسط ایمیدرو و به نیابت از آن توسط مجتمع سنگ آهن سنگان خواف نظارت شود تا علاوه بر تکمیل برنامه های توسعه ای و شناسایی ذخایر جدید مواد معدنی بتوان گامهای موثری در توسعه منطقه برداشت.

حجت الاسلام احمدپورفدکی: هم اکنون با راه اندازی بیشتر کارخانه‌های کنسانتره در منطقه سنگان و بعد از چند دهه فعالیت و صرف میلیاردها تومان هزینه از محل بودجه دولت و بیت المال شاهد شکوفایی و توسعه کیفی فعالیتهای این بخش هستیم.

وی متذکر شد: تنها در سال گذشته ۱۸ میلیون تن سنگ آهن و افزون بر ۲۵ میلیون تن باطله برداری متناسب با نیاز واحدهای تولیدی کنسانتره و تولید سنگ آهن و دانه بندی این منطقه تولید شد و مجتمع سنگ آهن سنگان در بهترین شرایط تولید سنگ آهن قرار دارد و از ثبات کامل برای انجام تعهدات ایمیدرو برای تامین خوراک کارخانه‌های پنج شرکت سرمایه گذاری برخوردار است

نماینده مردم خواف و رشتخوار یادآور شد: از آنجا که هدف از ایجاد بنگاههای اقتصادی و از جمله دولتی رسیدن به اهداف کلان، تولید به همراه بهره وری حداکثری در کنار وظایف زیست محیطی و  مسوولیت اجتماعی است با واگذاری مجتمع سنگ آهن سنگان خواف به شرکت خصوصی این مهم به نحو مطلوب فراهم نمی شود.

حجت الاسلام احمدپورفدکی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال به عنوان "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین"، باید با توسعه و رونق تولید سنگ آهن در منطقه سنگان بستر تحقق شعار سال را در منطقه بیش از پیش فراهم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه