English

رضا فاطمی امین:

معدن سنگان خواف از بزرگترین معادن سنگ آهن ایران است

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: افزایش مشارکت مردم مناطق معدنی در عواید شرکت‌های معدنی از طریق سهام رویکرد مهم این وزارت خانه می باشد و این مسأله در دو منطقه معدنی کشور دنبال می‌شود

معدن سنگان خواف از بزرگترین معادن سنگ آهن ایران است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنانی اظهار کرد: معدن سنگان خواف؛ از بزرگترین معادن سنگ آهن ایران است که کارخانه‌های زیادی در این منطقه فعالیت دارند  و بخش عمده‌ای از کنسانتره و گندله در آن‌ها تولید می‌شود.

فاطمی امین این سخنان را در بازدید از شرکت‌های معدنی سنگان خواف عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات این منطقه حمل و نقل است و تصمیم گیری شده است که لوگوموتیو و واگن تقویت شود تا انتقال بخشی از محصولات تولیدی کنسانتره و گندله به صورت ریلی انجام شود و هزینه‌ها کاهش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و ذخائر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف خواستار افزایش توجه شرکت‍های معدنی این منطقه و عمل به مسوولیت‌های اجتماعی خود در توسعه و رفع مشکلات زیرساخت‌های آن از قبیل محور‌های دوبانده خواف و سنگان و حمل و نقل ریلی هستیم.

وی تصریح کرد: افزایش مشارکت مردم مناطق معدنی در عواید شرکت‌های معدنی از طریق سهام رویکرد مهم این وزارت خانه می باشد و این مسأله در دو منطقه معدنی کشور دنبال می‌شود و در منطقه سنگان خواف هم باید به این مسأله توجه داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: بحث معدن ققنوس به عنوان یکی از چالش‌های چند ماه پیش در این منطقه است و متاسفانه پیمانکار مربوط تخلفات زیادی داشت و در این موضوع هم با استفاده از سپر انسانی موجب بیکاری عده‌ای از کارگران شد که همین امر فضای رسانه‌ای هم ایجاد کرد.

فاطمی امین در خاتمه این بازدید خاطرنشان کرد: با همکاری مدیران مجتمع سنگان و وزارت صمت هم اکنون همه افرادی که در آن معدن شاغل و بیکار شده بودند بکار گیری شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه