English

علی‌اکبر عبدالملکی:

آسیب ۹۵ درصدی کرونا به صنعت گردشگری کشور

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: با توجه به ظرفیتی که به واسطه وجود امام رضا (ع) در مشهد ایجاد شده و زائران بسیاری به این شهر می آیند باید موضوع زائر و گردشگر به نوعی مدیریت شود.

آسیب ۹۵ درصدی کرونا به صنعت گردشگری کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی‌اکبر عبدالملکی رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: استان خراسان‌ رضوی رتبه اول از نظر جذب گردشگر را دارد و در سال بیش از هشت میلیون زائر و گردشگر  به این استان سفر می کنند.

عبدالملکی ادامه داد: این در حالی است که بیش از هشت میلیون نفر توریست خارجی طی سال ۱۳۹۷ از کشور دیدن کردند که از این طریق مبلغی افزون بر  ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به چرخه اقتصادی کشور وارد شد و در دوران کرونا زیانهای زیادی از این بابت به کشور متحمل شده است.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: برنامه‌ ما این است گردشگری را به‌ صورت کاملاً هوشمندانه به مناطقی سوق دهیم که دیده نشده‌ است، چرا که ایران دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که تاکنون اسمشان شنیده نشده و معرفی نشده اند، مانند همین "چالیدره" در مشهد  که قصد داریم این مناطق را معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: شیوع کرونا از اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون به صنعت گردشگری کشور تا ۹۵ درصد آسیب وارد کرده است و در حال حاضر تنها از ۴۰ درصد ظرفیت بالای توریست خراسان رضوی استفاده شده است و این استان اگر بتواند از ظرفیت ۱۰۰ درصدی خود استفاده کند، اتفاقات بهتری رقم خواهد خورد.

عبدالملکی همچنین افزود: با توجه به ظرفیتی که به واسطه وجود امام رضا (ع) در مشهد ایجاد شده و زائران بسیاری به این شهر می آیند باید موضوع زائر و گردشگر به نوعی مدیریت شود که علاوه بر بحث زیارتی، بحث گردشگری نیز دیده شود.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: در شرایط کنونی گردشگری می‌تواند چاره برون رفت از چالشهای کشور باشد، با سود حاصل از فروش نفت می توان زیرساخت‌های گردشگری از جمله خرید هواپیما، نوسازی ناوگان‌های حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای و ایجاد هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی را در ایران فراهم کرد.

عبدالملکی در خاتمه خاطرنشان کرد: عدم استقبال سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باید چاره اندیشی شود، زیرا اگر فضا و جذابیتی برای سرمایه‌گذار فراهم شود، وی به‌ راحتی می‌تواند سرمایه اش را بگذارد و دغدغه ای جز اجرای پروژه نداشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه