English

مهدی دوستی:

ضعف جغرافیایی قطر امکانی برای معرفی ظرفیت جزایر هرمزگان است

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به ضعف جغرافیایی قطر باید امکانی فراهم کنیم که تماشگران بتوانند در زمان باقی مانده تا بازی‌های تیم‌شان از ظرفیت‌های جزایر استفاهرمزگان استفاده کنند.

ضعف جغرافیایی قطر امکانی برای معرفی ظرفیت جزایر هرمزگان است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر حمل و نقل دولت قطر در جزیره کیش از توجه ویژه استان به فرصت جام جهانی 2022 قطر خبرداد و گفت: هرمزگان با توجه به بنادر خود قابلیت حمل کالا و صادرات محصولات مورد نیاز قطر را دارد.

وی افزود: در بحث صادرات کالا خصوصا محصولات کشاورزی که نیازمند طی شدن یک پروسه آزمایشگاهی و تائید سلامت محصولات از حیث استفاده از سموم است نیز اقداماتی در استان انجام شد.
استاندار هرمزگان گفت: صادرات محصولات کشاورزی به قطر یک پروسه شش روزه داشت که باید آزمایشات سموم سبزیجات و میوه‌ها انجام می‌شد اما برای تسریع این مسئله با خرید یک دستگاه مجهز این پروسه کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: این دستگاه به قیمت 18 میلیارد تومان خریداری شده و کمک می‌کند پروسه و روند انجام آزمایشات به حدود دو و نیم روز کاهش یابد که بسیار کمک خواهد کرد.
دوستی در ادامه عنوان کرد: در بعد برنامه ریزی باید بیش از آنکه بر روی بازی‌ها سرمایه گذاری کنیم بایستی بر روی دورانی که بازی‌ها برگزار نمی‌شود تمرکز و برنامه ریزی کنیم تا با شناخت کافی از سلیقه گردشگران مختلف و با توجه به ضعف جغرافیایی قطر، امکانی فراهم کنیم که گردشگران بتوانند در زمان باقی مانده تا بازی‌های تیم‌شان از ظرفیت‌های جزایر ایران استفاده کنند.
وی اظهار داشت: ما باید روی ساعت پرواز، مقاصد گردشگری در فواصل چند روزه بین بازی‌ها در دورهای مختلف جام جهانی هم تمرکز و برای آن برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم از فرصت موجود در جهت توسعه گردشگری استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه