English

محمد مجرد:

کشت زیرنایلونی خاک مغان را تهدید می‌کند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارس‌آباد مغان با بیان اینکه کاشت زیرنایلونی خاک مغان را تهدید می‌کند، از مقابله جدی با این پدیده خبر داد.

کشت زیرنایلونی خاک مغان را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمد مجرد ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارس‌آباد در جلسه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان گفت: طولانی بودن زمان تجزیه پلاستیک و آسیب‌ زیست ‌محیطی ناشی از آن، کشت‌های زیرپلاستیکی را به تهدید تبدیل کرده و علاوه بر این کشت‌های زیرپلاستیکی شکل ظاهری مزارع و بافت شهری و روستایی را ناخوشایند می‌کند.

وی بر تفکیک زباله‌های خانگی از مبداء و حمل و دفن اصولی آن و همچنین جلوگیری از پخش پسماندهای سموم کشاورزی و کشت زیرنایلونی و پسماند صنایع و پروژه‌های عمرانی در اراضی و کناره‌های حریم کانال‌ها و ورودی‌های شهرها و روستاها تاکید کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارس‌آباد همچنین خواستار مشارکت شهرداری‌ها برای ساماندهی محل دفن نهایی زباله‌ها و تشویق افراد دغدغه‌مند داوطلب محافظ محیط زیست شد و گفت: همه باید درقبال محیط زیست مسئولانه اقدام کنیم.

مجرد می گوید: محیط زیست امانتی در دست ما برای استفاده و بهره‌مندی از آن و تحویل به آیندگان است و هر تهدیدی که سلامت محیط زیست را مورد مخاطره قرار دهد باید سریع رفع گردد.

پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل از قطب‌های مهم تولید برخی محصولات استراتژیک در کشور است. شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اراضی وسیع کشاورزی ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ های میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت‌های منحصر بفرد کشور است که در پارس‌آباد مغان قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه