English

رئیس ستاد دیه شهرستان کاشان خبر داد:

آزادی ۱۲۴ زندانی غیر عمد در جشن گلریزان کاشان

رئیس ستاد دیه شهرستان کاشان از آزادی ۱۲۴ زندانی غیر عمد در جشن گلریزان کاشان خبر داد.

آزادی ۱۲۴ زندانی غیر عمد در جشن گلریزان کاشان

فرزانه در جشن گلریزان کاشان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، گفت: در یک سال گذشته مجموع ۱۲۴ نفر زندانی با مجموع ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شدند.

وی بیان کرد: از این تعداد زندانی ۳ نفر زن و۱۲۱نفر مرد هستند که ۹۸ نفر از آن ها به دلایل مالی،۶ نفر مهریه ، ۱۸ نفر پرداخت نفقه و ۲ نفر محکوم به دیه هستند.

این مقام مسئول افزود: از این مبلغ بیش از ۱۲ میلیارد تومان با گذشت شاکیان، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک بلا عوض از طرف ستاد دیه، و یک میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان نیز پرداخت از طرف ستاد دیه کشور،۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از سوی بستگان زندانیان و ۳۲ میلیون تومان از سوی سازمان زندان ها کمک شده است.

رئیس ستاد دیه کاشان با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ نفر نیز با دریافت ۹۹ میلیون تومان وام قرض الحسنه از زندان آزاد شده اند، افزود: طی این مدت دو نفر از محکومین خسارت های بدنی نیز با دریافت ۷۰۰ میلیون وام قرض الحسنه از زندان آزاد شدند.

وی در سخنان  خود با اشاره به اینکه ۱۰ نفر از زندانیان با مشاوره و بدون پرداخت پول از زندان آزاد شدند، اظهار داشت: سازمان زندان های کشور نیز ۳۲ میلیون تومان بابت آزادی زندانیان کمک کرده است.

فرزانه با بیان اینکه چهار بانک عامل، ملی، ملت ،تجارت و صادرات وام های ۲۰۰ میلیونی با نرخ ۴ درصد به زندانیان جرائم غیر عمد مالی پرداخت می کنند، خاطر نشان کرد: صندوق تامین خسارت های بدنی نیز سال گذشته ۷۰۰ میلیون وام برای آزادی دو زندانی پرداخت کرد.

۱۵ حکم قصاص که به آغوش خانواده بازگشتند

در حاشیه این مراسم دادستان شهرستان کاشان نیز  از آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در کاشان خبر داد و گفت: یک هزار و ۱۰۰نفر در زندان کاشان حضور دارند که از این تعداد ۲۵۰نفر با سپردن وثیقه اشتغال باز دارند.

روح الله دهقانی بیان کرد: سال گذشته ۱۶ حکم قصاص در دادگاه های کاشان صادر شده  که به تایید دیوان عالی کشور هم رسیده بود که با همکاری خانواده اولیای دم و تلاش و مشاوره انجمن حمایت از زندانیان  ۱۵ حکم متوقف و منجر به آزادی زندانی شد و تنها یک حکم قصاص اجرا شد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به راه اندازی نیروگاه خورشیدی گفت: با این کار درآمد ثابتی برای انجمن حمایت زندانی است که برای خانواده زندانیان  در طول سال  استفاده خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه