English

ضرب الاجل استاندار ایلام در نشست کاهش مخاطرات آثار خشکسالی استان:

اگر بحران را مدیریت نکنیم، بحران ما را مدیریت خواهد کرد

استاندار ایلام گفت: خشکسالی کشاورزان و عشایر را در وضعیت نگران کننده ای قرار دارده و دستگاه های متولی بایست بصورت شبانه روز پیگر مسائل و مشکلات آنها باشند.

اگر بحران را مدیریت نکنیم، بحران ما را مدیریت خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حسن بهرام نیا در نشست کاهش مخاطرات آثار خشکسالی استان با اعلام این خبر که وضعیت استان در بحث خشکسالی بحرانی است، هشدار داد: اگر بحران را مدیریت نکنیم بحران ما را مدیریت خواهد کرد.

استاندار ایلام در ادامه با عنوان این مطلب که قسمتی از مدیریت بحران به گذشته برمی گردد، اظهار داشت: در گذشته می بایست اقداماتی در بحث پیش بینی و پیشگیری انجام می شد اما امروز این ما هستیم که خط مقدم مقابله با بحران هستیم و اینجا از همه دستگاه‌ها می خواهم به دقت و به موقع به وظایف خود عمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به خشکسالی کم سابقه در استان، اظهار داشت: امروز کشاورزان و عشایر در وضعیت نگران کننده ای هستند و دستگاه های متولی بایست بصورت شبانه روز پیگر مسائل و مشکلات آنها باشند.

بهرام نیا در ادامه با اشاره به پیگیری های بعمل آمده در مرکز در دیدار با مسئولان ارشد کشوری برای متولیان امر در جهاد کشاورزی، امور عشایری و محیط زیست ضرب الاجل تعیین کرد و گفت: در این دیدارها تصمیمات بسیار خوبی در جهت رفع مشکلات عشایر از جمله خرید دام های مازاد بر طبق قیمت مصوب، چرای قسمتی از دام های استان در استان کردستان، افزایش سهمیه علوفه و نهادهای دامی و ... شکل گرفت که اینجا لازم است متولیان امر دستگاه‌های ذیربط همین امروز به تهران اعزام شوند و ظرف ۴۸ ساعت نتایج رایزنی ها و مصوبات ایجاد شده در مرکز را پیگیری و اعلام نتیجه کنند.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص ۳۰ هزار تن علوفه به استان و افزایش ۴ هزار تن دیگر در پیگیری‌های بعمل آمده در مرکز گفت: همچنین با استاندار کردستان صحبت شد تا آنها پذیرای عشایر استان در آن منطقه بصورت موقت برای چرای دام ها باشند که این موضوعات بایست توسط دستگاه های متولی ذیربط به نتیجه برسد.

رئیس ستاد بحران استان ضمن هشدار به دستگاه های متولی جهاد کشاورزی، امور عشایری و محیط زیست در خصوص عواقب خشکسالی گفت: وقتی دام های عشایر تلف شد پیگیری دیگر چه فایده ای دارد.

وی تاکید کرد: از همین الان بعد از جلسه متولیان امر عازم مرکز برای پیگیری مشکلات عشایر و توافقات بعمل آمده باشند و ظرف ۴۸ ساعت نتیجه اقدامات خود را گزارش کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه