English

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان:

اولیا آموزش آنلاین را بر حضوری مقدم می دانند/دانش آموز مهارت های زندگی را در مدرسه یاد بگیرد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به خسارت های جبران ناپذیر خانواده ها در دوران سخت کرونا گفت: خانواده ها از دوران کرونا خاطرات خوبی ندارند از اینرو نگرانی آنها درباره حضوری شدن مدارس قابل احترام است.

اولیا آموزش آنلاین را بر حضوری مقدم می دانند/دانش آموز مهارت های زندگی را در مدرسه یاد بگیرد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، محمد فائزی امروز با بیان اینکه قریب به سه سال حضور کرونا در زندگی های ما اظهار کرد: کرونا ذائقه های خانواده ها را تغییر داده و انها تمایل بیشتری برای آموزش آنلاین فرزندان خود دارند.
وی با بیان اینکه ستاد کرونا با در نظر گرفتن میزان واکسیناسیون افراد در راستای حفظ سلامتی افراد و دانش اموزان دستور باز گشایی مدارس را صادر کرده است ادامه داد: برای حضور دانش اموزان در مدارس تمهیداتی اندیشیده شده که حفظ سلامتی دانش اموزان را در پی دارد.
فائزی با اشاره به اینکه دانش اموزان بر اساس یک سنجش انجام شده نشان دادند که اطلاعات زمینه ای ضعیفی از اموزش انلاین پیدا کرده اند تصریح کرد: این دانش اموزان اینده سازان این مملکت هستند و باید با دانش بیشتری مقاطع تحصیلی را پشت سربگذارند در حالیکه بر اثر اموزش انلاین اطلاعات پایه ای و زمینه ای انها بسیار ضعیف شده است.

استفاده از ماسک در مدارس اجباریست
وی با اشاره به اهمیت حفظ سلامتی دانش آموزان و رفع نگرانی های اولیا، خاطر نشان کرد: مدیران مدارس در جریان هستند که باید ماسک در اختیار داشته باشند و به هر دلیلی که دانش‌آموز ماسک به همراه نداشت، حتماً این ماسک را تحویلش دهند.
سامانه شاد بسته شده است
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: بنا شده به دلیل اینکه کارشناس وجود ویروس را در هوا تایید کرده اند تهویه هوا را در کلاس مدنظر داشته باشیم از اینرو حتماً پنجره کلاس ها و در اتاق ها برای جابجایی هوا باید باز باشد و برای نظافت مدرسه تاکید کردیم که حتماً نظافت مدرسه در حد قابل قبولی انجام شود.
این مسئول با بیان اینکه مشکلات جزئی در مدارس وجود دارد، تصریح کرد: تاکید داریم تا نظافت سرویس‌های بهداشتی مورد توجه مدیران مدارس باشد و این سرویس ها به صورت قابل قبول در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد. همچنین همه توانمندی‌ها و همه داشته های خودمان را وارد میدان کردیم که این نگرانی ها را به حداقل برسانیم تا دانش آموزان ما بتوانند فضای زنده، طبیعی و موثر مدرسه را تجربه کنند. اجازه دهیم بچه ها لبخند معلم را ببیند. سامانه شاد بسته شده و این یعنی باید دانش اموز حضوری ادامه تحصیل دهد.
به گفته وی، سامانه فضای شاد البته نه بصورت قبل بلکه بصورت مکمل برای دانش اموزان باز خواهدشد.
فائزی با اشاهر به اعزام تیم بازرسان به مدارس گفت: مدارس ما هیچ شکایتی ندارند و همه در حال پیروی از دستورالعمل هستند.

میزها دونفره باشد/ ایام حضور دانش آموز در مدارس تراکم بالا به صورت زوج و فرد می شود

وی همچنین در ادامه به نگرانی اولیا در مورد تعداد دانش آموز در برخی از کلاس ها اشاره کرد و افزود: در مورد کلاس های پرتعداد، خوشبختانه توانستیم این نوع کلاس ها را ساماندهی کنیم و انتظار ما این است که برای هر میزی که در یک کلاس در نظر گرفته شده است، حداکثر دو دانش‌آموز بنشیند واگر ظرفیت دانش آموز بالاتر از این حد باشد، مدیران مدارس تمهیداتی را اندیشه خواهند کرد که انشاالله این مشکل برطرف شود، حتی ایام حضور دانش آموز در مدرسه به صورت زوج و فرد صورت گیرد.

نگرانی از نبود سرویس از دیگر دغدغه های اولیاست/ در مدیریت بنده پرونده زیر بغل دانش آموز معنی ندارد

این مسئول به ادامه واکسیناسیون توسط دانش اموزان اشاره و تاکید کرد : بسیاری از مسایل مهم زندگی را دانش اموز علاوه بر تحصیل علم و سواد در مدرسه می آموزد و باید حضور در مدرسه را تجربه کند و اصل حضور دانش اموز امروز در مدارس یک ضرورت است.
وی با بیان اینکه نبود سرویس مناسب نیز از دیگر دغدغه های اولیاست اظهار کرد: اگر دانش اموزی بر حسب دوری راه نتوانست در این موقع از سال سرویس مناسب پیدا کند ما وضعیت این دانش آموز را درک می کنیم و هرگز به دلیل عدم حضور در مدرسه پرونده زیر بغلش نمی دهیم و به هر نحوی از دانش اموز امتحان خواهیم گرفت.
فائزی با بیان اینکه در مدیریت بنده پرونده زیر بغل دانش آموز معنی ندارد، اظهار کرد: به هر طریق راهی برای گرفتن امتحان از دانش اموز پیدا خواهیم کرد اما یادمان باشد که این دانش اموز به فضای مدرسه نیازمند است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان درباره وضعیت مربیان پیش دبستانی گفت ما تابع دستور از بالا هستیم و تصمیم باید در فرادست گرفته و ابلاغ شود.

فائزی رسالت رسانه ها را خطیر خواند و افزدد: رسانه ها درشرایط مطلوب جامعه خدمات رسان هستند، برای دستگاهها از آن جهت که ارتباط دستگاهها با جامعه هدفشان برقرار می کنند ممکن است برای آن دستگاه هزینه بردار باشد این هزینه ها را رسانه ها تقبل می کنند .
ملاک مهمی که می شود برای رسانه ها درنظر گرفت اگر دراطراف آن ملاک قرار بگیرند موفق می باشند هم رضایت خداوند وهم رضایت افکار عمومی را خواهند داشت حق است که باید محورصحبت و افکار و اندیشه و فعالیت های همه باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ستاره

    سلام من موافق آموزش آنلاین هستم شما با تصمیم عجولانه بچه ها رو به کشتن میدید در یک کلاس ۳۰ نفره چطور پرتکل اجرا شود هرجور حساب کنید بازم بچه کرونا میگیره لطفاً این تصمیم رو لغو کنید اتفاقا بچه های من تو کلاس آنلاین بهتر درس میخونن ضعف از معلم که نمیتونه به بچه ها تفهیم کنه نه آنلاین بودن کلاس پارسال معلم ما اینقدر خوب بود که بچه ام خودش درساشو میخوند ومن مادر راضی از درس خواندنش بودم چون عالی درس میخوندپس اگر معلم روش تدریسش خوب باشه بچه خوب یاد میگیره ربطی به حضوری و غیر حضوری نداره پس لطفاً مدارس و غیر حضوری کنید آنلاین بهتر از حضوری هست در این شرایط کرونایی

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه