English

استاندار آذربایجان شرقی:

کنترل‌های بهداشتی در مرز‌های زمینی و هوایی آذربایجان شرقی جدی گرفته شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: کنترل‌های بهداشتی در مرز‌های زمینی و هوایی استان باید توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز و جمعیت هلال احمر استان جدی گرفته شود.

کنترل‌های بهداشتی در مرز‌های زمینی و هوایی آذربایجان شرقی جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عابدین خرم در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: کنترل‌های بهداشتی در مرز‌های زمینی و هوایی استان باید توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز و جمعیت هلال احمر استان جدی گرفته شود.

وی استقرار کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان را در مرز‌ها برای اعمال کنترل‌های لازم بر تردد مسافران خواستار شد.

خرّم با اشاره به آمار رو به کاهش کرونا در آذربایجان شرقی یادآور شد: باید مدیریت و مراقبت‌های جدی صورت بگیرد تا رخداد‌های آخر سال باعث بدتر شدن اوضاع بعد از تعطیلات نوروزی نشود.

وی ادامه داد: سیاست‌گذاری دولت در حوزه واکسیناسیون و پایش و درمان بیماران نتایج اثرگذاری داشته و نرخ بالای واکسیناسیون حاکی از اعتماد مردم به مجموعه دولت و نظام است و وضعیت مناسب آمار واکسیناسیون دوز اول و دوم در استان نشانه این اعتماد دانست.

استاندار آذربایجان شرقی از آمار پایین ثبت اطلاعات آذربایجان شرقی در سامانه «ایران من» انتقاد کرد و گفت: از اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی انتظار می‌رود تا با جدیت بیشتری به اطلاع‌رسانی و توجیه اصناف و فعالان صنفی برای ثبت اطلاعات خود در این سامانه اقدام کنند.

خرّم خطاب به مدیران آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان نیز گفت: تمهیدات و مقدمات لازم برای از سرگیری کامل آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها از سال تحصیلی آینده پیش‌بینی شود تا شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان نباشیم.

وی به فرمانداران دستور داد در ایام پایانی سال، ضمن نظارت بر رعایت قیمت و کیفیت محصولات عرضه شده در بازار بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز خرید و همچنین ادارات و بانک‌ها به طور جدی نظارت کنند.

تیموری، مدیر فناوری اطلاعات استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه در خصوص سامانه "ایران من" گفت: تمامی واحد‌های صنفی برای اجرای مدیریت هوشمند بیماری کرونا باید به ثبت‌نام در این سامانه به نشانی asnaf.moi.ir و اخذ و نصب QR-Code در واحد صنفی اقدام کنند.

وی افزود: ثبت‌نام در این سامانه برای کارفرمایان و کارکنان تمام واحدهای صنفی شامل مراکز پذیرایی و سرو غذا، اماکن ورزشی، فروشگاه‌ها و مراکز خرید، مراکز اقامتی، تورهای گردشگری، بانک‌ها و موسسات مالی، کارگزاری‌ها، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و پلیس+10، سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی الزامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه